نسخه چاپی

سفارت ایران در آنكارا تكذیب كرد

واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنكارا در پی چاپ مطلبی در روزنامه آكشام تركیه و طرح ادعای آموزش به نیروهای تروریستی 'پ.ك.ك' در خاك ایران برای خرابكاری در آن كشور ، یادداشت اعتراض آمیزی برای مدیر مسئول این روزنامه ارسال كرد.

در نسخه ای از این یاداشت كه امروز( پنجشنبه) در اختیار ایرنا گذاشته شد، آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنكارا ادعای روزنامه آكشام مبنی بر آموزش نیروهای پ.ك.ك در خاك خود را غیرواقعی و دروغ می داند.

' دو كشور ایران و تركیه در زمینه امنیتی و مبارزه با گروه های تروریستی همكاری های قابل توجهی دارند. جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نداده و نخواهد داد تا از خاك این كشور اقدامی علیه دولت و ملت تركیه صورت گیرد.'

در این یاد داشت تاكید شد كه جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم بوده و در این راه بیش از 17 هزار شهید داده است. دخالت در امور كشورهای دیگر و مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تروریستی هیچ جایی در دكترین سیاست خارجی ایران نداشته و ما همواره از هرگونه فعالیت جمعی برای مقابله با فعالیت های تروریستی حمایت و استقبال می كنیم.

در این یاد داشت تصریح شد كه انتشار اینگونه مطالب بی اساس به جز تشویش افكار عمومی و ایجاد جو بدبینی فایده ای نداشته و به ضرر منافع ملی دو كشور بوده و در راستای تلاش های برخی قدرتهای خارجی در جهت ایجاد شعله های دشمنی و اختلاف در منطقه می باشد.

۱۳۹۱/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...