نسخه چاپی

نافرمانی مدنی در سالروز اشغال بحرین

احزاب و جریان های انقلابی بحرین از شهروندان این كشور خواستند تا در اعتراض به اشغالگری عربستان در كشورشان اعتصاب و نافرمانی مدنی برگزار كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، در بیانیه ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه، جنبش حق، جریان عمل اسلامی، جریان وفای اسلامی، جنبش احرار بحرین و جنبش خلاص بحرین آمده است: نیروهای سعودی در بحرین جنایتهای جنگی انجام داده و حاکمیت کشور را نقض و تصمیمات ملی در این کشور را مصادره کرده اند.
این بیانیه تاکید کرد: اشغالگران سعودی در بحرین به دنبال برانگیختن درگیریهای طائفه ای و برهم زدن هویت تاریخی شهروندان این کشور هستند.
این بیانیه خواهان برگزاری اعتصاب در روز دوشنبه همزمان با پنجمین سالروز اشغالگری عربستان در بحرین شد.
در همین حال، جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین در راستای نافرمانی مدنی خواهان بستن مغازه ها و فروشگاه ها، خاموش کردن چراغ های بیرونی خانه، اعتصاب در تمام مدارس و موسسات آموزشی و دانشگاه ها و پرهیز از خرید و فروش از یکشنبه شب 13 ماه مارس ( 23 اسفند) تا دوشنبه شب 14 مارس شد.
این بیانیه همچنین از مردم بحرین خواسته است تا کالاهای سعودی را تحریم کنند.
جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین بر ضرورت خروج فوری و بی قید و شرط نظامیان اشغالگر سعودی و نیروهای نظامی شورای همکاری خلیج فارس موسوم به "سپر جزیره" از بحرین و تداوم راه انقلاب برای سرنگونی حکومت آل خلیفه تاکید کرد و تنها گزینه مردم بحرین را تعیین سرنوشت و پایه ریزی یک نظام سیاسی تکثرگرا و تدوین قانون اساسی جدید دانست.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره هم در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.
در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.
نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.
با وجود همه این اقدام ها، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...