نسخه چاپی

فرانسه: امتیازی به تركیه نخواهیم داد

فرانسیس اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، می‌گوید اتحادیه اروپا نباید هیچ امتیازی به تركیه در حوزه حقوق بشر یا ویزا در ازای تضمین توقف جریان مهاجرین به سوی اروپا ارائه كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اولاند پیش از ادامه مذاکرات هفته‌ آتی بین ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «هیچ امتیازی نمی‌توان در حوزه حقوق بشر و یا معیارها برای آزادسازی ویزا ارائه کرد.»

بر اساس پیش‌نویس جنجال‌برانگیز توافقی که در هفته جاری تدوین شد ترکیه تمام مهاجرینی را که به صورت غیرقانونی در یونان هستند بازخواهد گرداند تا انگیزه مهاجرین برای سفر به جزایر یونان از طریق قاچاقچیان انسان را کاهش دهد.

اولاند گفت که مسأله حقوق بشر در ترکیه و آزادسازی ویزا باید «فاکتوری برای شفافیت در روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا باشد.»

اواسط هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که آزادسازی ویزا برای اتباع ترکیه که قرار است از ماه ژوئن اجرایی شود تنها در صورت اجرای 72 شرط از سوی ترکیه اجرایی خواهد شد.

ترکیه همچنین خواهان شش میلیون یورو کمک مالی، لغو ویزا برای شهروندانش در منطقه شنگن و نیز تسریع فرآیند بررسی درخواست این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپایی شده است.

برنامه اخراج گسترده مهاجرین از یونان انتقادهای بین‌المللی بسیاری در پی داشت و مقامات ارشد سازمان ملل در امور پناهندگان و مهاجران درباره قانونی بودن این اقدام اظهار تردید کرده‌اند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...