نسخه چاپی

شلیك 60هزار گلوله خطرناك اسفنجی به فلسطینیان

روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی گزارشی درباره استفاده پلیس این رژیم از سال 2011 از نوع جدید و بسیار خطرناكی از گلوله های اسفنجی علیه شهروندان فلسطینی منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در این گزارش آمده است، این نوع گلوله باعث کوری، پارگی اعضای داخلی بدن مانند کبد و طحال و ضربه شدید به مغز می شود که تاکنون دهها جوان فلسطینی با این گلوله مصدوم شده و از عوارض خطرناک و کشنده آن رنج می برند.
روزنامه "الحیاه" چاپ لندن نوشت: حدود 60 هزار گلوله از این نوع در دو سال اخیر شلیک شده که به گزارش "جمعیت حقوق شهروند" در رژیم صهیونیستی، 22 هزار گلوله از این نوع فقط در سال 2015 میلادی به سوی فلسطینیان شلیک شده و این در حالی است که در سال 2014، 35 هزار گلوله ازاین نوع به سوی فلسطینیان شلیک شده است که عمده استفاده از گلوله های مزبور در قدس شرقی بوده است.
هفت هزار و 162 گلوله از نوع اسفنجی در سال 2013 میلادی، پنج هزارو 859 گلوله در سال 2012 و 3 هزار و 608 گلوله در سال 2011 شلیک شده است.
پلیس صهیونیستی، از سال 2014 از گلوله های اسفنجی سیاه که سنگین تر و خطرناکترازگلوله های اسفنجی آبی است، استفاده کرده است.
نیمی از گلوله های شلیک شده در سال 2014 میلادی و 94 درصد در سال 2015 سیاه بوده است.
استفاده از این نوع گلوله باعث مصدومیت دهها کودک و نوجوان شده؛ اما با وجود این هیچیک از نیروهای پلیس صهیونیستی به خاطر تیراندازی به طرف سالمندان، کودکان و زنان باردار که مغایر با قانون ممنوعیت تیراندازی به طرف آنان است، بازخواست نشده اند.
جمعیت حقوق شهروند از پلیس صهیونیستی توقف استفاده از این گلوله ها به ویژه پس از تکرار حالت های کوری و شهادت دو فلسطینی را خواستار شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...