نسخه چاپی

نمایشگاه «ناله فاطمیون» در بوشهر افتتاح شد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برپایی و افتتاح نمایشگاه «ناله فاطمیون» توسط خادمین در محل ضریح خیمه گاه حضرت امام حسین «ع» خبر داد.

به گزارش نما عبدالرضا مطاف در گفتگو با مهر اظهار داشت: نمایشگاه «ناله فاطمیون» امروز به همت خادمین افتخاری ضریح خیمه گاه امام حسین «ع» به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی و اهل بیت در این کارگاه برپا و افتتاح شده است.

وی افزود: مجموعه خادمین افتخاری ضریح خیمه گاه حضرت سیدالشهداء (ع) با توجه به اینکه زن مسلمان در جامعه اسلامی نقش بسزایی در تکوین اجتماعی سالم و شایسته دارد، به قدر وسعشان به بخشی از سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی با الگو فاطمی و ابعاد شخصیتی ام الائمه حضرت فاطمه (س) پرداخته اند تا در این اقدام فرهنگی بتوانند به وسیله این آثار تجسمی، مسیر حق و اسلام ناب را به جامعه معرفی کنند.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: نمایشگاه «ناله فاطمیون» و کارگاه های ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) برای بهره برداری دانش‌آموزان و استفاده زائرین برپا شده است.

وی گفت: در ایام نوروز پذیرای میهمانان دیگر استان‌ها در سه مجموعه فرهنگی ضریح خیمه گاه حضرت سیدالشهداء (ع) و مرکز فرهنگی عباس بن علی (ع) در شهر بوشهر و مجموعه فرهنگی ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن المجتبی (ع) در حسینیه اعظم شهر برازجان خواهیم بود.

مطاف خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به ۳۰ هزار نفر مسافر نوروزی از ضریح جدید خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کردند و در نمازجماعت این کارگاه حضور یافتند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اضافه کرد: امام حسین (ع) شخصیتی است که همه ما چشم امید به شفاعتش داریم و ایشان والاترین اسوه جوانمردی، عدالت خواهی و کفرستیزی است.

نمایشگاه «ناله فاطمیون» در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی در پنج بخش لسان قرآن و روایت با موضوع اثبات ولایت معصومین (ع)، بخش بهشت به تصویر پنج تن آل عبا (ع)، بخش سبک زندگی با الگوی قرآنی و اهل بیتی، بخش انواع ولایت معصومین (ع) با موضوعات«سنت، اجماع و عقل، ولایت تشریعیه، ولایت تکوینیه، حیطه تصرف، شرح تفویض»، بخش تقلید دینی با موضوعات«اختلاط زن و مرد، سلام به نامحرم، حجاب فاطمی، چرا تقلید؟، بصیرت غدیر»، بخش مکتب امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) و ظهور حضرت مهدی (عج) با حضور و پاسخگویی کارشناسان دینی بر پا شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...