نسخه چاپی

در گفت و گو با سایت خبری نما مطرح شد:

دلباختگی دولت به غرب

عکس خبري -دلباختگي دولت به غرب

یك كارشناس اقتصادی با بیان مسئله نفوذ در داخل كشور گفت: دولت به دلیل دل‌باختگی كه به غرب دارد راه حل بسیاری از مشكلات را در نزدیكی به جهان غرب می¬داند و این امر مسئله نفوذ در كشور را بیشتر كرده است

مهدی مجاهد کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری نما با اشاره به چشم طمع دنیای سرمایه داری به کشور اظهار داشت: دنیای سرمایه داری با توجه به تجربه چند دهه اخیرخود، به دنبال استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی کشور ما است.
مجاهد با بیان سیاست دولت اعتدال در رابطه با غرب یادآور شد: سیاست های درهای باز دولت، قطعا راه را برای کشورها و شرکت های مختلف سرمایه داری که سعی در سوء استفاده از ایران برای کسب منافع خود در کشور ایران را دارند، هموار می سازد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نمونه های اقدامات دولت در این زمینه گفت: قراردهای نفتی، واردات بیش از اندازه به داخل کشور و خرید هواپیما از خارج و مواردی از این دست از جمله اقدامات دولت در جهت ایجاد نفوذ غرب در کشور است.
این کارشناس اقتصادی مفهوم نفوذ را اجرای الگوهای غربی در اقتصاد کشور بیان نمود و افزود: متاسفانه دولت در عرصه اقتصادی، از الگوهای اقتصادی دنیای سرمایه داری استفاده کردند؛ یعنی دولت نتوانسته الگوی مناسبی منطبق با جمهوری اسلامی داشته باشد و بر طبق آن عمل نماید.
وی افزود: در داخل کشور به دلیل استفاده نکردن از الگوی مناسب اقتصادی، نفوذ در این عرصه بیشتر شده است.
مهدی مجاهد با بیان دباختگی دولت به غرب اظهار داشت: دولت به دلیل دلباختگی هایی که به غرب دارد، راه حل بسیاری از مشکلات را در نزدیکی به جهان غرب می داند و این امر مسئله نفوذ در کشور را بیشتر کرده است.
وی با اشاره به نفوذ دشمن در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: علوم انسانی ما نیز الگو گرفته از غرب است. وقتی در حیطه های مختلف، نگاه ما به غرب باشد، خود این دیدگاه یک مرتبه ای از نفوذ در داخل کشور ایجاد می کند.
این کارشناس اقتصادی گفت: ما باید نگران نفوذ در عرصه های دیگر و حساس تری باشیم. تسری نفوذ از طریق دانشگاه ها بیشتر صورت می گیرد و باید به این امر توجه داشت.

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...