نسخه چاپی

كریمی قدوسی در گفت وگو با نما:

دلباختگی دولت به غرب؛بلای جان اقتصاد/ نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی "فرمالیته" است

عکس خبري -دلباختگي  دولت به غرب؛بلاي جان اقتصاد/ نگاه دولت به اقتصاد مقاومتي "فرماليته" است

اگر 50 درصد توجهات دولت به غرب به توسعه روابط با كشورهای همسایه وعضو عدم تعهد بود قطعا شاهد وضعیت بهتری در حوزه اقتصاد بودیم چراكه دارای بازار بزرگی هستند.

کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس دهم گفت: اگر 50 درصد توجهات دولت به غرب به توسعه روابط با کشورهای همسایه وعضو عدم تعهد بود قطعا شاهد وضعیت بهتری در حوزه اقتصاد بودیم چراکه دارای بازار بزرگی هستند.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد درمجلس دهم با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان که اشاره کردند دنیا فقط غرب نیست اظهار داشت: کشورهای غیر متعهد می توانند در راستای توسعه فعالیت های سیاست خارجی ،مسائل مربوط به حوزه اقتصاد وتعاملات تجاری مورد توجه قرار بگیرند ولی متاسفانه تمام نگاه دولت به غرب است.
وی افزود: اگر فقط 50 درصد توجهات دولت به غرب به توسعه روابط با کشورهای همسایه وعضو عدم تعهد بود جایگاه خوبی را در زمینه اقتصادی برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آورد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تصریح بر اینکه در این دولت بیش از هر دوره دیگر درکشور شاهد نگاه منعطف به غرب هستیم خاطرنشان کرد: دولت در سیاست خارجه نگاه ویژه ای به کشورهای اروپایی و آمریکا دارد و در بین کشورهای اروپایی نگاه ویژه ای به انگلیس وفرانسه دارد.
وی افزود: بیشترین تلاش‌ها و رفت‌وآمدهای خارجی مسئولین ما در وزارت امورخارجه بیش از اینکه به منطقه کشورهای غیر متعهد وکشورهای همسایه باشد متوجه کشورهای غربی است و همین موضوع اقتصاد ما را با مشکل مواجه کرده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس دهم در پاسخ به علت دلبستگی دولت به غرب اظهار داشت:بخشی از افراد تاثیر گذار در حوزه سیاست خارجی در گذشته سفرهای بیش از حد طبیعی به غرب از جمله کشورهای انگلیس و آمریکا و فرانسه داشتند و حتی درآن جا سکونت داشتند.
وی افزود:فرزندان این افراد تاثیرگذار در سیاست خارجه وحتی خود نیز در کشورهای غربی تحصیل کردند و در حال ارتباط و پیوستگی معناداری بین آن‌ها وجود دارد.



۱۳۹۴/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...