نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفت وگو با نما:

هدف غرب از بستن قراردادهای مختلف ایجاد بازار مصرف در ایران است

عکس خبري -هدف غرب از بستن قراردادهاي مختلف ايجاد بازار مصرف در ايران است

كارشناس مسائل سیاسی با بیان سیاست درهای باز دولت گفت: اگر سیاست درهای باز دولت به معنای ورود كالاهای مصرفی این كشورها است، ایران نفعی از این قراردادها نمی برد

محمدحسین قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت تحلیلی نما، با اشاره به استراتژی غرب در مورد کشورهای نفت خیز اظهار داشت: استراتژی غرب در مورد کشورهای نفت خیز و بخصوص ایران این است که نگذارند این کشورها ثروت داشته و همیشه وابسته به فروش نفت خام باشند؛ نفت خامی که نیاز آنها است.
این تحلیل گرمسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان تلاش دشمن برای نفوذ در داخل کشور از قبل از انقلاب یادآور شد: آنتونی پارسونز سفیر انگلیس در ایران قبل از انقلاب در کتابی با نام «سقوط و غرور» به جلسه ای با صاحبان سرمایه و تجار انگلیسی در ایران اشاره می کند.
وی افزود: پارسونزخطاب به سرمایه داران انگلیسی هشدار می دهد که مبادا در ایران سرمایه گذاری کنید. به ایران فقط جنس مصرفی بفروشید و اگر مجبور به سرمایه گذاری در صنعت باشید، فقط در کالاهای مونتاژ که وسایل یدکی آن از انگلیس وارد ایران می شود، اقدام کنید.
قدیری ابیانه با اشاره به تاکید غرب برای تبدیل ایران به عنوان بازار مصرفی گفت:کشورهای غربی بر این عقیده هستند که ایران بهترین بازار مصرفی در کل جهان سوم است. لذا تلاش می کنند تا در کشور تولید ثروت نداشته باشیم.
این تحلیل گرمسائل سیاسی راه حل دشمن برای جلوگیری از کار و فعالیت در ایران را تضعیف فرهنگ کار عنوان نمود و ادامه داد: دشمن با تلاش خود اقدام به تضعیف فرهنگ کار در کشور کرد و امروز متاسفانه فرهنگ کار ایران، جزء ضعیف ترین کشورهای دنیا است.
وی هدف دشمن را مصرف گرا نمودن مردم در کشور دانست و اظهار داشت: غرب برای اینکه پول فروش نفت، صرف آبادانی و توسعه در کشور نشود، با برنامه ریزی، مصرف گرایی را در ایران دامن زد و به ترویج مصرف کالاهای خارجی اقدام کرد.
قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: کشورهای غربی برای اینکه کالای خارجی مصرف کنیم، کاری کردند که مصرف کالای خارجی در ایران، نشانه تشخص اجتماعی باشد که هنوز هم هست. جهیزیه ای بهتر است که اقلام خارجی آن بیشتر باشد.
وی با اظهار تأسف از فیلم ها و تولیدات صدا وسیما در دامن زدن به ترویج فرهنگ مصرف گرایی گفت: متاسفانه یکی از سیاست های نفوذ دشمن، دامن زدن مصرف گرایی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی است و امروزه ما از خود انگلیسی ها و غربی ها در بسیاری از اقلام پر مصرف تر هستیم.
این تحلیل گرمسائل سیاسی با اشاره به حضور هیئت های خارجی به کشور اظهار داشت: این هیئت ها بجای سرمایه گذاری یا مشارکت در ایران برای تولید اقلامی که یا ما را از واردات بی نیاز کند و یا قدرت صادرات به ما ببخشد و موجب تولید ثروت در کشور ما شود، باز به دنبال مصرف گرا کردن و خارج کردن سرمایه های کشور هستند.
وی یادآور شد: ما در تولید ندیدیم که بخواهند هزینه ای به نفع ما کار کنند. تاکنون هم چیزی غیر از آنچه بر روی کاغذ آمده، نبوده است.هیئت انگلیسی هم با همین سیاست و انگیزه می خواهد وارد مذاکره با ایران شود.
قدیری ابیانه هدف هیئت های انگلیسی را فروش اقلام مصرفی خود عنوان نمود و افزود: ایران با 80 میلیون جمعیت یک بازار مصرفی بزرگ است. لذا ما باید در این زمینه مراقب باشیم و بدانیم که این لب های خندان و هیئت های پر تعداد برای کمک به ما نمی آید. اگر ما این خطا را بکنیم که آنها برای کمک به ما می آیند، ضرر می کنیم.
این تحلیل¬گرمسائل سیاسی با تاکید بر تلاش دشمن در حفظ منافع خود گفت: ما باید بدانیم که آنها به دنبال منافع خودشان هستند. ما هم باید به دنبال منافع خودمان باشیم و اول منافع خود را بشناسیم که در واقع همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: اگر این کشورها حاضر هستند به گونه ای سرمایه گذاری کنند که به اقتصاد مقاومتی ما کمک کند، بطوریکه دو طرف سود ببرند، این چیز خوبی است. ما نمی خواهیم درهای کشور را روی سرمایه گذاری خارجی در این نوع اقلام ببندیم؛ اما واقعیت این است که آنها به دنیال ضرر ما هستند.
قدیری ابیانه هدف غایی کشورهای غربی را اشغال و تجزیه کشور، تصاحب منابع نفتی و گازی و سایر منابع ایران عنوان نمود و گفت: هدف آنها به بردگی گرفتن ایران است و من تا به حال ندیدیم که قراردادی بسته شود که منافع ایران در آن باشد.
وی با اشاره به سیاست درهای باز که توسط دولت بیان شده است، اظهار داشت: اگر این سیاست درهای باز به معنای ورود کالاهای مصرفی این کشورها است، ایران نفعی از این قراردادها نمی برد. ممکن است مصرف کننده خوشش بیاید؛ ولی متوجه زیانی که به او می رسد، نیست.
این تحلیل گرمسائل سیاسی با تاکید بر هشیاری دولت و مردم گفت: اگر دولت نخواهد به این مسئله توجه کند، مردم و مجلس باید جلوی او را بگیرند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...