نسخه چاپی

ترقی در گفت و گو با نما:

سراب برجام؛ سناریوی «ناجی نمایی» دولت برای رفع بحران اقتصادی ملت/ دولت از نظر اقتصادی در وضعیت بحرانی به سر می برد

عکس خبري -سراب برجام؛ سناريوي «ناجي نمايي» دولت براي رفع بحران اقتصادي ملت/ دولت از نظر اقتصادي در وضعيت بحراني به سر مي برد

مسئول امور بین الملل حزب موتلفه با بیان عدم تحقق وعده های دولت در بهبود وضعیت اقتصادی در كشور گفت: به لحاظ اقتصادی، دولت در وضعیت بحرانی به سر می برد و مردم نیز چندان اطلاعی از این بحران ها و مشكلات اقتصادی ندارند؛ ولی عملا مشكلات اقتصادی در كشور را لمس می كنند

حمید رضا ترقی مسئول امور بین الملل حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سایت تحلیلی نما با اظهار تأسف از عدم وجود یک برنامه مدون و مناسب برای حل مشکلات اقتصادی کشور توسط مسئولین اظهارداشت: دولت متاسفانه همه مشکلات اقتصادی را، به مسئله برجام گره زده بود؛ اما از برجام نیز تا کنون نتیجه مشخصی حاصل نشده است.
ترقی با اشاره به افزایش میزان بدهی دولت فعلی به سیستم بانکی یادآور شد: بدهی دولت به سیستم بانکی در زمان آقای هاشمی 56/000/000 تومان بود که اکنون این مبلغ با اعلام وزیر اقتصاد به 540/000/00 تومان افزایش پیدا کرده است. این میزان بدهی برای دولت، نشان دهنده این است که به لحاظ اقتصادی، در وضعیت بحرانی به سر می برد.
وی علت این بحران اقتصادی را عدم اجازه به هیئت دولت برای بیان مشکلات اقتصادی مطرح نمود و گفت: بدلیل اینکه هیئت دولت از سوی دولت، اجازه بیان مشکلات بطور کامل و شفاف سازی در این زمینه را ندارند، این بحران اقتصادی در کشور دامن زده شده است.
این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم بطور کامل از بحران و مشکلات اقتصادی در کشور اطلاع ندارد، اظهار داشت: با وجود عدم اطلاع کامل مردم از شرایط اقتصادی، این مشکلات را بطور کامل، لمس می کنند.
وی خاطرنشان کرد که وعده رونق اقتصادی رئیس جمهور علي رغم وعده آقای روحانی به مردم محقق نشده است و هیچ قدم مثبتی در این زمینه برداشته نشده و رونقی نیز تحقق پیدا نکرده است.
حمیدرضا ترقی با بیان دیدگاه های مطرح شده مسئولین دولتی در مورد برجامف تصریح کرد: مسئولین اقتصادی کشور و مسئولین پیگیری موضوع برجام، این مسئله را مطرح کردند که در 6 ماه اول سال 96، امیدی به تاثیرگذاری برجام در اقتصاد کشور وجود ندارد.
وی ادامه داد: در 6 ماهه دوم سال 96 نیز براساس اعلام وزیر کشور، کلید انتخابات ریاست جمهوری زده خواهد شد؛ بنابراین دولت درگیر انتخابات ریاست جمهوری و شعارهای انتخاباتی خواهد بود.لذا به نظر نمی رسد که وعده های دولت در زمینه حل مشکلات اقتصادی تحقق کامل پیدا کند و این مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.
این کارشناس مسائل بین الملل راه حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از این بحران را تجدید نظر دولت در ترکیب تیم اقتصادی خود دانست و افزود: اگر دولت براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، با جدیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گام اساسی و جدی بردارد، بحران اقتصادی حل خواهد شد.
ترقی عدم نقدینگی بازار را نتیجه سیاست گذاری های نادرست دولت در زمینه اقتصادی عنوان نمود و اظهار داشت: علارغم اینکه نقدینگی مردم بسیار بالا رفته و به بالای 950/000/000 رسیده است، ولی عملا پولی در دست مردم برای تبادل و خرید نیست و این نشانه ضعف اقتصادی است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت با فدا کردن رونق اقتصادی، جلوگیری از تورم را دنبال می کند و جلوی رونق اقتصادی را گرفته است تا تورم بیش از این، خودش را نشان ندهد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...