نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نوسازی ناوگان مسافری ریلی با مكانیزم اجاره به شرط تملیك

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ناوگان ریلی مسافری ایران بسیار قدیمی و عمر برخی از واگن‌ها بیش از ۵۰ سال است گفت: به دنبال این هستیم تا از مكانیزم اشاره به شرط تملیك برای نوسازی واگن‌های مسافری استفاده كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در مراسم افتتاح سه رام قطار شرکت ریل پرداز نوآفرین (قطار فدک) اظهار کرد: ناوگان ریلی ایران بسیار قدیمی است و عمر برخی از واگن‌های آن بیش از 50 سال است. در این راستا برای آسایش مردم به دنبال توسعه و نوسازی ناوگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه با واگن‌سازان کره‌جنوبی به صورت مشترک در حال تولید واگن‌های مسافری هستیم، تصریح کرد: برای تولید 37 رام قطار با کره‌ای‌ها به تفاهم رسیده‌ایم که تاکنون 15 رام وارد ناوگان ریلی شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 20 رام دیگر به صورت مشترک با مشارکت کره‌ای‌ها در ایران ساخته می‌شود و به مرور زمان وارد ناوگان ریلی می‌شود.

آخوندی با یادآوری اینکه پس از برجام با کشورهای مختلف در زمینه خرید قطار از طریق اجاره به شرط تملیک مذاکراتی انجام شده است، بیان کرد: می‌خواهیم این سیستم را برای نوسازی ناوگان ریلی نیز مورد استفاده قرار دهیم اما در بخش ریلی سخت است و به راحتی خرید هواپیما نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تعداد واگن‌های مسافری 2 برابر شود، خاطر نشان کرد: در 10 سال گذشته سرمایه‌گذاری به صورت محدود در بخش ریلی صورت گرفته و برای جبران کاستی‌ها در این بخش به دنبال مذاکره با کشورهای آسیای شرقی و اروپایی برای در اختیار داشتن یک نظام منسجم واگن‌های مسافری هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عید امسال تعدادی از واگن‌های قدیمی مسافری را از ناوگان ریلی کنار گذاشته‌ایم، گفت: در نوروز امسال یک میلیون و 850 هزار صندلی عرضه شده که 50 درصد آن از طریق اینترنت و 50 درصد مابقی به صورت مراجعه به ایستگاه‌های راه‌آهن و آژانس‌ها قابل دسترسی است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...