نسخه چاپی

لاسجردی در گفت وگو با نما مطرح كرد:

شكایت آمریكا علیه ایران در رابطه با 11 سپتامبر یك طنز سیاسی است

عکس خبري -شکايت آمريکا عليه ايران در رابطه با 11 سپتامبر يک طنز سياسي است

تحلیلگراموربین‌الملل در رابطه با حكم غیابی دادگاه آمریكا علیه ایران در رابطه با حادثه یازده سپتامبر گفت:در واقع آمریكا با بازكردن مجدد یك پرونده بسته شده و با شكایت از ایران به دنبال ایجاد زمینه های جدید فشاری است كه از آن به عنوان شكایات آمریكایی –ایرانی مطرح می كنند.

حسن لاسجردی تحلیلگر امور بین الملل در گفت وگو با سایت خبری نما با بیان اینکه وقایع یازده سپتامبر در گذشته بررسی وحکم دادگاه علیه مضمونان آن صادر وپرونده آن بسته شد تصریح کرد: در شرایط فعلی آمریکا به دنبال ایجاد زمینه های جدید فشاری است که با حوادث و وقایع گذشته مرتبط است و آن را به عنوان شکایات آمریکایی –ایرانی مطرح می کنند.
وی ادامه داد: اکنون آمریکا واقعه 11 سپتامبر را علیه ایران در دوران پسابرجام برای تداوم فشار سیاسی مطرح کرده و بعدها نیز باید شاهد مطرح کردن مباحث دیگری از سوی آمریکایی‌ها علیه ایران باشیم.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در گذشته مغز طراح حادثه 11سپتامبرو حتی عوامل اجرایی و کسی که هواپیما را هدایت کرد مطرح و شناسایی شدند اظهار داشت: آمریکا به دنبال ایجاد یک انحراف سیاسی در دستگاه قضایی ایالات متحده است.
لاسجردی با بیان اینکه این حکم و شکایت آمریکا علیه ایران در رابطه با 11 سپتامبر بیشتر شبیه یک طنز سیاسی است تشریح کرد: بعد از بسته شدن پرونده آن حادثه تاکنون
در هیچ دادگاه،دستگاهی و حزبی مطرح نشده بود و اکنون آمریکا در دوران پسابرجام نیز به دنبال ایجاد یک اهرم سیاسی برای تداوم فشار علیه ایران در مجامع بین المللی است.
وی در رابطه با شکایت آمریکا از ایران در رابطه با قضیه 11 سپتامبر افزود: آمریکا به دنبال امتیازگیری از ایران است و نهادهای مربوطه در جمهوری اسلامی باید با مطرح کردن این موضوع در دادگاههای بین المللی از آمریکا شکایت کنند.
تحلیلگر امور بین الملل با اشاره به اینکه 15 نفر از عاملان حادثه 11 سپتامبر، سعودی بودند گفت: این موضوع نشان می دهد در همان زمان نیز رابطه بین آمریکا وعربستان دیده شده ولی بنظر نمی‌رسد عربستان در این موضوع دخالتی کرده باشد مگر آنکه هزینه بسیار سرسام آوری را متقبل شده تا دیگران را مقصر بداند.
وی در پایان تاکید کرد: از نظرمن دلیل این اقدام طنزآمیز آمریکا براي تداوم فشار سیاسی به ایران است که پرچم آمریکا را بالا نگه دارند.


۱۳۹۴/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...