نسخه چاپی

خارج‌سازی ۲ شناور مغروق از اروند

مدیركل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج‎سازی دو فروند شناور مغروقه از آبراه بین‎المللی اروند خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مارین تایمز عادل دریس اظهار کرد: خارج‎سازی این مغروقه‎ها به منظور ایمن سازی آبراه بین‎المللی اروند، تردد ایمن شناورها و آسان سازی تردد کشتی های با تناژ بالا صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مغروقه ها با ابعاد 40 متر طول، هشت متر عرض و 3.30 متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 800 تن از 13 مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج‎سازی شد.

وی با بیان این‌که این مغروقه که از نوع یدک کش با ابعاد 27.5 متر طول، هشت متر عرض و 3.30 متر ارتفاع از 9 مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج سازی شد، افزود: خارج سازی این دو فروند مغروقه که در نقاط خطرساز اروند رود قرار داشتند بدست متخصصان و کارشناسان واحد فنی و مهندسی بندرخرمشهر انجام شد.

وی با اشاره به خارج سازی 11 فروند مغروقه طی سال جاری از آبراه اروند و رودخانه کارون افزود: امسال سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری بندرخرمشهر اقدام به شناسایی 39 فروند مغروقه دیگر از سمت ساحل ایران کرد که تشریفات شناسایی پیمانکار، بررسی اسناد و برگزاری مناقصه مربوطه نیز صورت گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه تاکنون 160 فروند مغروقه از آب‎های اروند و کارون خارج سازی شده است افزود: این تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه کارون بوده است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...