نسخه چاپی

نقوی‌حسینی خبر داد

تنظیم منشور ۱۵گانه اصول‌گرایان در مجلس آینده

سخنگوی كمیته موقت سیاست‌گذاری فراكسیون اصول‌گرایان مجلس دهم شورای اسلامی از تشكیل كمیته هفت‌ نفره برای پیگیری امور اصول‌گرایان در این دوره از مجلس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، سیدحسین نقوی‌حسینی منتخب مردم ورامین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصول‌گرایان مجلس دهم در جمع خبرنگاران به نشست منتخبان اصولگرای مجلس دهم با آیت‌الله موحدی‌کرمانی اشاره کرد و گفت: این نشست روز دوشنبه 24 اسفندماه با حضور 140 نفر از نمایندگان برگزار شد که در این جلسه برخی از نامزدهای اصولگرای حاضر در دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه حضرت آیت‌الله موحدی‌کرمانی ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان به سخنرانی پرداختند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی در سخنرانی خود بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم و اهمیت و سنگینی مسئولیت نمایندگان تأکید داشتند. همچنین ایشان با اشاره به سوگند نمایندگان تأکید کردند که نمایندگان باید تلاش کنند به این قسم پایبند باشند و به همین جهت مسئولیت‌شان سنگین خواهد بود. ایشان پیشنهاد دادند برای انسجام نمایندگان اصول‌گرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کمیته موقتی با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.

منتخب مردم ورامین در مجلس دهم خاطرنشان کرد: همچنین حجت‌الاسلام تقوی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان نیز در ادامه مراسم به ایراد سخنانی پرداختند و منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم را که براساس 15 اصل تنظیم شده را تبیین کردند.

نقوی‌حسینی با اشاره به اصول و مبانی اصول‌گرایی تبیین شده، گفت: ولایت‌مداری، حل مشکل اقتصادی به‌ عنوان مسئله اصلی کشور، نه ضددولت و نه دولتی بودن مجلس، استکبارستیزی، انسجام نیروهای مؤمن به انقلاب، عدالت‌محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، قانون‌گذاری و نظارت مستمر، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه، کار کارشناسی و قانونی و رفتار عقلایی، تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری اسلامی و خط مقاومت، تأکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی و حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی از جمله این اصول و مبانی است.

وی افزود: حاضرین در جلسه نیز دو اصل دیگر را پیشنهاد دادند که "تقویت بنیه دفاعی" و "توجه به پیشرفت علمی و مؤسسات دانش‌بنیان" این دو اصل پیشنهادی بود. در همین حال قرار شد منتخبان با مطالعه و دقت روی منشور ارائه شده، نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را منعکس کنند.

سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصول‌گرایان مجلس دهم اعلام کرد: در پایان مراسم انتخاباتی میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار شد تا کمیته موقت هفت‌ نفره‌ای برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس با حضور آقایان حاج‌بابایی، امیرآبادی، حجت‌الاسلام سالک، امیرحسین قاضی‌زاده، مصری، زاهدی و نقوی‌حسینی تشکیل شود.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه داخلی این کمیته نیز آقای امیرآبادی به‌ عنوان دبیر و بنده به‌ عنوان سخنگو انتخاب شدیم.

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...