نسخه چاپی

اختصاصی نما

مجوزهای خارق العاده وزارت ارشاد!

عکس خبري -مجوزهاي خارق العاده وزارت ارشاد!

از بخش فرهنگ رفع مظلومیت كنید بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومى است. خیلى از مشكلات جامعه‌ی‏ ما با فرهنگ‏سازى حل مى‏شود.

به گزارش خبرنگار سایت نما؛ در طی دو، سه سال اخیر وزارت ارشاد گاهی مجوز هایی می دهد که همه را انگشت به دهان می گذارد، مجوزهایی که به فکر کسی نمی رسید که روزی اجازه ی اجرا، انتشار یا پخش بگیرند مانند مجوز گروه موسیقی عجم که 24 اسفند در آخرین روزهای سال 94داده شد یا مجوز آلبوم خواننده تک خوان زن یا اعطای مجوز به کتب کمک درسی که حداقل 40 درصد آنها کیفیت پایینی دارد و باعث ضربه به آموزش و پرورش کشور می شود. یا گروه زیرزمینی موسیقی معروف به سگ های زرد که سه نفر از این گروه، با مجوز ارشاد در قطعه هنرمندان دفن شدند.
چطور شده که این مجوز دادن ها آسان شده چنانکه به مرز ناباوری رسیده و دیگر مثل گذشته هفت خان رستم نیست؟
در قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده که: ماده ١:به منظور تحقق اهداف زیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌گردد:
١. رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی.
٢. استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب.
٣.اعتلای آگاهیهای عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیة تحقیق، تتبع و ابتکار در جامعه.
٤.رواج فرهنگ و هنر اسلامی.
٥.آگاهی جهانیان نسبت به مبانی و مظاهر و اهداف انقلاب اسلامی.
٦.گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف بخصوص مسلمانان و مستضعفان جهان.
٧. فراهم آمدن زمینه‌های وحدت میان مسلمین.
پس وزارت ارشاد موظف به رعایت این قوانین است اما امروزه در بسیاری از این آثار مجوز گرفته به راحتی می توان عدم رعایت این قوانین را دید. شواهد اینطور نشان می دهد که دولت تدبیر و امید، امید دارد بتواند با نفوذ خود از یکسری از این قوانین چشم پوشی کند و تدابیر مورد نظر خودش را در بخش های مختلف این وزارت از جمله صدور مجوز، اجرا کند با توجه به مثال هایی که در قسمت بالا برای شما ذکرشد ميتوان گفت كه دولت تا حدودی موفق هم بوده است
مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت در شهریور 86 به دولتمردان کشور متذکر شدند که :
"از بخش فرهنگ رفع مظلومیت کنید بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومى است. خیلى از مشکلات جامعه‌ی‏ ما با فرهنگ‏سازى حل مى‏شود. توجه بکنید که امروز، عمده‏ قواى دشمنان ما در جبهه‌ی فرهنگى دارد کار مى‏کند. از جمله‏ کارهایى که مسؤولین فرهنگى دولت خیلى باید به آن بپردازند و واقعاً یک دقیقه را در آن فروگذار نکنند، این است که به فرهنگ عمومى جامعه و ابزارها و وسایل فرهنگى، جهت ارزشى بدهند. چون تلاش زیادى شده تا جریان¬هاى فرهنگى و عامل¬هاى فرهنگى هنر و ادبیات و شعر و سینما و بقیه در جهت غیر ارزشى حرکت کنند و راه بیفتند."
دولت کنونی به جای استوار کردن ساز و کار غربی باید به سخنان رهبر معظم انقلاب و قانون گوش فرا دهد و جامعه را به سمت انقلابی گری سوق دهد نه بار آوردن جوانانی در مسیر ضد ارزش های انقلاب.
باشد که به یاری خداوند چنین شود.


۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...