نسخه چاپی

تر و خشك با هم سوختند

خطری كه تاچندی قبل به نظر فقط متوجه كسانی بود كه مراقب نیستند، در چهارشنبه آخر سال هم گریبان افراد بی احتیاط و هم محتاط را گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،پهلوی راست مردی به ظاهر تنومند سوخته و حتی توان فریاد زدن از شدت درد را ندارد، برادرش می گوید: هنگام عبور از خیابان یکی از همین جوان هایی که ترقه بازی می کردند، یک نارنجک دستی را به سمت برادرم پرتاب کرد و این نارنجک بر روی پهلویش منفجر شد.
نیمی از صورت مرد 22 ساله ای هم سوخته و هم به شدت خراش برداشته است، از درد شدید ران پایش نیز می نالد اما به هر طریق لا به لای آه و ناله هایش می گوید: چند ترقه بزرگ دست دوستم که راکب موتور سیکلتم بود، وجود داشت.
پسر همین موضوع را به پزشک کشیک اوراژانس بیمارستان آیت الله موسوی زنجان تعریف می کند و ادامه می دهد: ترقه ها در دست دوستم منفجر شد، به طرفی پرتاب شدیم.
گوشه چشم چپ پسر 18 ساله دیگری زخمی شده است، شباهت چندانی به سوختگی ندارد زخمی شبیه تصادف است، ماجرا را که جویا می شویم می گوید: راکب موتور سیکلت بودم، به طرفم ترقه پرتاب کردند و من هم همراه ترقه به طرفی پرتاب شدم.
البته پای ماموران نیروی انتظامی نیز از همین آتش بازی دور نماند و آنان نیز مصدومی را برای درمان به همین مرکز درمانی منتقل کردند.
مامور نیروی انتظامی که چهارشنبه آخر سال بی خبر از همه اتفاقاتی که بناست رخ دهد، در خیابان 17 شهریور مشغول کشیک بود، گرفتار شیطنت برخی از همین ترقه بازان شد.
مامور برای اعتراض به شیطنت های خطرناک تعدادی از جوانان به پیش می رود، اما از بد روزگار یکی با لگد به پهلویش می کوبد و فرار می کند.
حسین پسر 12 ساله ای است که ساعت 22 همین چهارشنبه آخر سال، پدرش در حالی که دست راست او را به شدت باند پیچی کرده است، از گیلوان طارم به بیمارستان آیت الله موسوی آورده است.
حسین کسی را غیر از خود گرفتار نکرده است، ترقه را پس از روشن کردن دیر پرتاب می کند و ترقه در دستش منفجر می شود، سه انگشت این نوجوان زخمی بود و برای جراحی به مشاور جراح معرفی شد.
بیمارستان آیت الله موسوی مثل هر سال شلوغ نیست، مامور نگهبان ورودی اورژانس لیستی را در دست دارد که نشان می دهد تا همین ساعت 22، 25 مصدوم چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان مراجعه کرده است.
لیست در دست نگهبان بیمارستان اطلاعات خاصی را دارد که فقط برای مصدومان این شب تکمیل می شود و نام هیچ شخص و بیمار غیر مرتبط دیگری را نمی توان در آن مشاهده کرد.
در این لیست می توان مشخصان مصدومان را همراه سن و محل آسیب دیده مشاهده کرد' 28 ساله پهلو، 14 ساله دست، 20 ساله صورت، 24 ساله صورت، 25 ساله دست، 18 ساله پا، 12 ساله صورت، 13 ساله صورت، 20 ساله صورت'.
همین آمار اولیه نشان می دهد که بیشترین آسیب ها متوجه چشم، صورت و دست هاست و اغلب مصدومان بین 10 تا 30 سال دارند.
از اغلب آنان که نوع وقوع حادثه را که می شود جویا شد، می گوید: داشتم رد می شدم، ترقه پرتاب کردند، زخمی شدم.
چهارشنبه آخر سال در زنجان با 121 زخمی و مصدوم به پایان رسید، آماری که نشان می دهد تعداد حادثه دیدگان امسال به نسبت سال قبل که 91 نفر بود در استان زنجان افزایش یافته است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...