نسخه چاپی

شمخانی: تصمیم روسیه با برنامه‌‌ریزی بود

شمخانی گفت: پیشروی ارتش سوریه درمناطق تحت تأثیر گروه‌های تروریستی،با كمك‌های مستشاری ایران و روسیه استمرار خواهد داشت.

به گزارش نما ، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: خروج روسیه از سوریه بر اساس هماهنگی و برنامه‌های از پیش تعیین شده صورت گرفته و به هیچ عنوان غیرمنتظره نبوده است.

علی شمخانی با بیان اینکه مقابله با تروریسم متوقف نشده است و این روند همچنان ادامه دارد تاکید کرد: پیشروی ارتش سوریه در مناطقی که گروه‌های تروریستی همچنان امنیت مردم و منطقه را تهدید می کنند، با کمک‌های مستشاری ایران و روسیه و در چارچوب مشترک استمرار خواهد داشت.

وی افزود: تعیین آینده و سرنوشت سوریه صرفاً به دست مردم سوریه صورت می گیرد و هر گونه طرحی که این مسئله مهم را نادیده بگیرد همانند گذشته محکوم به شکست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تضعیف نظام سوریه از ابتدا یک طرح امریکایی و صهیونیستی برای تضعیف مقاومت در منطقه بود که تعدادی از کشورهای منطقه هم با آن همراهی کردند و ارتباطی با دموکراسی ندارد.

شمخانی تصریح کرد: هم اکنون که تروریسم به اروپا و فراتر از منطقه نیز گسترش یافته است متاسفانه باز هم شاهد ادامه سیاست اشتباه گذشته در قبال سوریه هستیم.

وی با بیان اینکه تفکیک تروریسم و رویکردهای دوگانه مقابله با آن راهبرد مخالفان امنیت منطقه است خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های تروریستی و وجوه مختلف آن باید مورد تمرکز و مقابله قرار گیرد و مشروعیت بخشیدن سیاسی به آنها موجب تثبیت تروریسم در منطقه خواهد شد که عواقب خطرناک آن متوجه اروپا و دیگر همسایگان می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب‌الله لبنان تصریح کرد: حزب الله لبنان نقش اساسی در شکست گروه‌های تروریستی در سوریه و حفظ امنیت لبنان داشته و محبوبیت فراگیر آن در جهان اسلام و کشورهای عربی موجب خشم رژیم صهیونیستی و مزدوران آن شده است.

وی افزود: کشورهایی که با رویکردهای سیاسی سعی می‌کنند نیروهای مقابله‌کننده در برابر تروریست‌ها مانند حزب‌الله و حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) را کنار بگذارند و در مقابل، تروریست‌های خشن تکفیری را با ایجاد وجهه سیاسی به متحد خود تبدیل کنند، باید در برابر تاریخ و وجدان ملت‌ها پاسخگو باشند.

شمخانی با تجلیل از هوشیاری برخی کشورها در مخالفت با این تصمیم که مورد درخواست رژیم صهیونیستی است خاطرنشان کرد: همراهی نکردن با کسانی که در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و دیگر جنگ‌های این رژیم علیه مردم فلسطین با سکوت خود دشمن و تهدید اول جهان اسلام را تقویت کردند، وظیفه مهم و نشان‌دهنده رفتار مسئولانه است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...