نسخه چاپی

آمادگی هیات‌وزرای عراق برای كناره‌گیری

هیئت دولت عراق امروز چهارشنبه از آمادگی وزرا برای كناره‌گیری و حمایت از اصلاحات حیدرالعبادی نخست‌وزیر این كشور خبر داد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از المسله نوشت: هیئت دولت عراق همچنین اعلام کرد که مسئولیت بازسازی ساختار دولت به شکل صحیح را می پذیرد.

هیئت دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرد در حالی که از تظاهرات برای تحقق اصلاحات دولتی حمایت می‌کند، تاکید دارد که این تظاهرات باید در چارچوبهای قانونی و از طریق اخذ مجوز صورت گیرد.

کابینه عراق تاکید کرد که مطابق قانون اجازه تحصن داده نمی شود، زیرا اوضاع امنیتی اجازه چنین کاری را نمی دهد و با توجه به امکان هدف قرارگرفتن معترضان از سوی گروههای تروریستی و مشغول بودن نیروهای امنیتی به نبرد با داعش، امکان برقراری امنیت و حمایت دائمی از متحصنان فراهم نیست.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق چند روز پیش سند اصلاحات فراگیر را برای گروههای سیاسی ارسال کرد.

نخست وزیر عراق ۱۰ بند را برای انتخاب دولت تکنوکرات بر اساس سند اصلاح سیاسی و تعدیل وزارتی انتخاب کرده است.

العبادی این سند را برای گروه‌های سیاسی ارسال کرده تا آنها وزیران خود را بر اساس مفاد این سند نامزد کنند، سندی که به‌طور کلی نقشه راه مفصلی برای مرحله آتی را در تمام زمینه‌های فعالیت اجرایی، امنیتی، اداری، اقتصادی، نظارتی و قانونگذاری تشکیل داده است.

نخست وزیر عراق در این سند اصلاحی، ویژگی‌هایی را برای نامزدهای معرفی شده از سوی فراکسیون‌های سیاسی برای تصدی مناصب وزارتی در دولت تکنوکرات مشخص کرده و تصدی این مناصب را مشروط به داشتن این ویژگی‌ها کرده است

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...