نسخه چاپی

پایان بررسی بودجه ۹۵ در كمیسیون تلفیق

سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۵ از پایان بررسی این لایحه در كمیسیون تلفیق خبر داد و گفت كه لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد رضا پور ابراهیمی اظهار کرد: در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌یی لایحه بودجه ۹۵ در کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی مکلف شد میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به تفکیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی و ۲۰۰ میلیارد تومان به خانواده‌های زندانی‌های معسر برای اشتغال‌زایی قرار دهد.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، میزان ۸ درصد از سر جمع اعتبارات تملک های دارایی‌های سرمایه‌ای به بحث اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص یابد و از طریق بنیاد مسکن اجرایی شود و همچنین ۳ درصد از سر جمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به ساخت و تکمیل حوزه‌های علمیه اختصاص داده شود.

پورابراهیمی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای دیگر در خصوص افزایش سرمایه بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی به دولت اجازه داد تا سقف ۵۰۰۰ میلیارد تومان از خطوط اعتباری بانک مرکزی به بانک‌های مذکور اختصاص یابد.

وی افزود: صندوق بیمه روستاییان از دیگر مباحث کمیسیون تلفیق بود و مقرر شد کسانی که بالای ۶۵ سال سن دارند و سابقه ۱۰ سال پرداخت حق بیمه دارند با پرداخت سهم خود و دولت بحث بازنشستگی آن‌ها قابل استفاده شود.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبه دیگر این کمیسیون خاطرنشان کرد: مقرر شد کلیه بانک‌هایی که در بخش کشاورزی وام بانکی ارائه داده‌اند و کشاورزان به دلایلی مانند خشکسالی نتوانستند وام‌های خود را تسویه کنند، بحث استمهال آن‌ها پیگیری شود البته باید در این رابطه کارگروهی در شهرستان‌ها با حضور مسئولان مربوطه تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی گفت: در مصوبه‌ای دیگر میزان ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزی اختصاص یافت، همچنین براساس مصوبه دیگر بازنشستگان پیش از موعدی که مشکلاتی برای بازنشستگی‌شان در سازمان تامین اجتماعی پیش آمده بود، بحث تامین مالی طرح الزام سازمان تامین اجتماعی و اعتبار آن در بخش بودجه‌ای سال ۹۵ لحاظ شود.

پورابراهیمی افزود: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با نسبت مشخص در بخش‌های عمرانی و هزینه‌ای به مجموعه اعتبارات بخش عشایری اختصاص یابد، همچنین براساس تبصره ۶ لایحه بودجه بند «ه» مقرر شد درآمد حاصله تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال بابت توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی توسط شرکت توانیر و ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری و به‌روز رسانی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به صدا و سیما اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ در نشست امروز کمیسیون تلفیق پایان یافت و قرار است بودجه ۹۵ بعد از تعطیلات نوروز در صحن علنی مجلس بررسی ‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...