نسخه چاپی

جهاد اسلامی به شایعات پایان داد

یكی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین شایعات برخی رسانه‌های خبری مبنی بر انتقال دفاتر این جنبش از دمشق به كشوری دیگر را به شدت رد كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، "خالد البطش" در اظهاراتی گفت که جهاد اسلامی دفاتر خود از دمشق را انتقال نداده و رهبران این جنبش همچنان در سوریه هستند.

وی افزود که رفت‌وآمدهای رهبران جهاد اسلامی با توجه به وضعیت امنیتی سوریه امری طبیعی است زیرا ما می‌دانیم که دشمن صهیونیستی در کمین ماست.

البطش اظهار داشت: حضور ما در سوریه با وجود آوارگان فلسطینی در آن مرتبط است و ما مهمان هستیم و مهمان باید آداب مهمانی را رعایت کند.

وی در ادامه گفت که دیدار رهبران جهاد اسلامی و در رأس آن "رمضان عبدالله شلح" در قاهره در درجه اول بنا به دعوت رئیس دستگاه اطلاعات مصر صورت گرفت و یک سفر یکجانبه نبود و دوم اینکه ما در این دیدارها موضوعات مختلف از جمله آشتی ملی و نیز بحران سوریه را که در حال حاضر از موضوعات مهم سیاسی است، بررسی کردیم.

البطش در بخش دیگری از اظهاراتش با هر گونه تلاش برای وارد کردن اردوگاه‌های آوارگان در سوریه به بحران داخلی این کشور مخالفت کرد.

روزنامه سعودی"الشرق الأوسط" که دو هفته پیش مدعی شده بود جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقر خود را از دمشق به تهران انتقال داده است، این بار ادعا کرد که این جنبش مقر خود را به قاهره یا بیروت منتقل می‌کند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع فلسطینی مدعی شد که جهاد اسلامی در حال بررسی انتقال دفاتر خود از دمشق به قاهره یا بیروت در سایه تحولات و اوضاع نابسامان سوریه است.

الشرق الأوسط ادعا کرد که رهبران جهاد اسلامی در داخل و خارج هفته گذشته در قاهره با حضور "رمضان عبدالله شلح" دبیرکل، "زیاد نخاله" معاون وی و مسئولانی از غزه از جمله "نافذ عزام" و "خالد البطش" دیدار و مسئله افتتاح دفاتر این جنبش در قاهره یا بیروت را بررسی کردند.

پیش از این "ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده بود که این جنبش هیچ برنامه‌ای برای خروج از سوریه ندارد.

۱۳۹۱/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...