نسخه چاپی

هدف‌گذاری پنج ساله برای توسعه روابط تجاری با آفریقا

نشست مشترك سفرای آفریقایی مقیم تهران با رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این نشست راه‌های شتاب بخشیدن به روابط با آفریقا با بهره‌گیری از فضای بعد از برجام و موانع و مشکلات روابط تجاری و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشینه روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقا و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به کشورهای آفریقایی حتی در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تصریح کرد: ستاد آفریقا با هدف پیگیری طرح‌های جدید برای تقویت و سرعت بخشیدن به همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری با آفریقا، احیاء گردیده و در تلاش است تا از فضای پسا برجام برای شناسایی زمینه‌های جدید همکاری و افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی با قاره آفریقا، بهره برداری کند.

در ادامه این نشست حسین امیر عبداللهیان نیز با اشاره به فضای ایجاد شده پس از برجام و لزوم بهره گیری از این فضا برای توسعه روابط با آفریقا گفت: استراتژی روابط با آفریقا در حال به روز رسانی است و سطح جدیدی برای افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی با آفریقا در پنج سال آینده هدف گذاری شده است.

وی افزود: تنظیم برنامه سفر مقامات عالی رتبه ایرانی به آفریقا و بالعکس در دستور کار می‌باشد و با کمک سفرای آفریقایی می‌توانیم برنامه واقع بینانه و عملیاتی و همچنین چشم انداز روشن تری جهت توسعه بیش از پیش روابط با قاره آفریقا تنظیم کنیم.

معاون عربی وافریقایی وزیرخارجه کشورمان، روند روابط با آفریقا را رو به رشد توصیف کرد.

در این نشست سفرای آفریقایی نیز با استقبال از ابتکار برگزاری نشست مشترک و رایزنی با آن‌ها، ابراز امیدواری کردند که ستاد آفریقا در عملیات کردن تصمیمات متخذه و تحرک بخشیدن به روابط تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا گام‌های جدیدی بر دارد.

سفرای آفریقا تأکید کردند که جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف به ویژه علمی، انرژی، بهداشت و درمان و تأسیسات زیر بنایی دستاوردهای بسیار خوبی داشته و می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های آفریقا در این زمینه‌ها تامین کند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...