نسخه چاپی

درد و دل دانشجويان با دكتر احمدي نژاد

مردم دلشان برای احمدی نژاد 84 تنگ شده است/شما روی دوش ننه سكینه‌ها بالا آمدید/ارزیابی شما از عملكرد مسئول دفترتان چیست؟

عکس خبري -مردم دلشان براي احمدي نژاد 84 تنگ شده است/شما روي دوش ننه سکينه‌ها بالا آمديد/ارزيابي شما از عملکرد مسئول دفترتان چيست؟

فعالان دانشجویی در دیدار شب گذشته با رئیس جمهور دغدغه‌ها و مسائل خود را بیان كردند.

به گزارش فارس، شامگاه روز گذشته (پنج‌شنبه) جمعی از نمایندگان تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی کشور، میهمانان افطاری احمدی‌نژاد بودند.

در این دیدار زهرا احمدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) با قرائت متنی به بیان دیدگاه‌های این اتحادیه پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

* دولت دهم فرصت‌سوزی کرد

طلوع مجدد گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب امام (ره) در مقطع سرنوشت‌ساز سال 84، نشانگر اعتقاد عمیق مردم ایران اسلامی به این مکتب بود. فرصت 8 ساله‌ای که در اختیار دولت نهم و دهم قرار گرفت، می‌توانست در بازتولید این گفتمان به فراخور اقتضائات زمانی دهه سوم انقلاب اسلامی و اجرای آن کفایت کند، اما افسوس و صدافسوس که در پایان هفتمین سال، با نتیجه‌ای شایسته مواجه نیستیم.

هرچند که صِرفِ بازطرح آن شعارها و آرمان‌ها هم امری نیکو و قابل تقدیر بود، اما عدم تحقق آنها در حد امکانِ یک دولت هشت ساله با پشتوانه حمایت مستمر و جدی رهبری و مردم، عملا مصداق فرصت‌سوزی و بطالت است. فرصتی که در یک بزنگاه سیاسی و اجتماعی – یا به تعبیر رهبری«پیچ تاریخی» - به دست آمد و عدم استفاده لازم از آن بهانه‌ای شد برای جناح‌های رقیب چپ و راست که اشتباهات دولت را به حساب صحت انتقادات و حقانیت خویش بگذارند و درصدد برآیند تا کلاهی از نمد رنجش سیاسی و نومیدی اجتماعی و اقتصادی مردم برای خود بدوزند.

* کنار رفتن جوانان و بازگشت تکنوکرات‌ها

این فرصت که در نتیجه شکست نمایندگان جریانات راست و چپ در آزمون بزرگ انتخابات سال 84 و 88 در برابر تکرار شعارهای انقلاب اسلامی، پدید آمد، می‌توانست با حضور نسل جدیدی از فرزندان این انقلاب به نوآوری و زایش سیاسی و فکری جدیدی بدل گردد.

متاسفانه امروز شاهد کنار رفتن نسل جوان و آرمان‌خواه از عرصه‌های مدیریتی و بازگشت چهره‌های ارتجاعی و ورشکسته جناح‌های گذشته در قالب تفکر پراگماتیستی و «شبه‌سازندگی» هستند که همان‌شعارها و برنامه‌های عملگرایانه و مدرن‌زده دهه هفتاد را تداعی می‌کند. حضور چهره‌های متعدد از تکنوکرات‌های سازندگی در رده‌های کلان مدیریتی‌کشور شاهدی بر این مدعاست.

دولت نهم با شعارهای اقتصادی آمد و ما هشدار دادیم که فرهنگ نباید مغفول و مظلوم بماند. ما شاهد عدم وجود راهبرد فرهنگی از سوی این دولت بوده و متأسفانه ارتقا فرهنگ اجتماعی در خور شأن انقلاب اسلامی را ندیدیم. افسوس که امروز می‌گوییم فرهنگ را به لیبرالیسم آلوده نکنید و استدعا دارد همان شعارهای اقتصادی را بچسبید! وضع اقتصادی ملت که همچنان منتظر ورود پول نفت به سفره‌های خود برای خرید «مرغ» هستند! را نمی توان با تحریم‌های خارجی و ادعای «شرایط شعب ابیطالب» توجیه کرد که به تعبیر رهبری ما در شرایط «بدر و خیبر» هستیم، با این تبصره ما که اگر بی‌تدبیری‌های مدیران کارنابلد و نقد ناشنوای اقتصادی بگذارد!

نگاهی در بخشی از دولت سعی دارد با فرافکنی وضعیت نابسامان اقتصادی را به تحریم اقتصادی نسبت دهد، آنقدر فضا امروز تعجب برانگیز است که شائبه تعمدی بودن برخی سیاست‌های اقتصادی در جهت دامن‌زدن به فضای سوداگری را تداعی می‌کند. مخصوصاً در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولیدملی نامگذاری شده است.

شگفتی از این است که علاوه بر این که گفته شده حوزه مهم و اولویت‌دار، اقتصاد است و با توجه به این که آهنگ حرکت در این حوزه باید رویکرد ارزشی، سخت‌کوشانه و با جدیت باشد شاهد آن هستیم که بخشی از دولت با محدود‌نگری و خوش‌باوری و حتی شائبه برخی رگه‌های تعمدی به گونه‌ای کار را پیش می‌برد که بدون تردید می‌توان ادعا کرد در 30 سال پس از انقلاب اسلامی هیچ فرصتی اینگونه برای سوداگران و فرصت‌طلبان و دلالان فراهم نبوده است. شکاف طبقاتی زیاد‌تر، فقیر فقیرتر، غنی غنی‌تر و فرصت برای فرصت‌طلبان مهیاتر شده است.

پرونده‌هایی نظیر فساد اقتصادی هزار میلیاردی، مقولات حاشیه‌ای درجه 2 تلقی شدند و این نبود، مگر ضعف نگرش، باور، عدم جدیت که در قالب یک رگه انحرافی در اقتصاد بروز کرده است.

* انتقاد از حذف جنسیتی رشته‌ها

دانشگاه و ما ادراک دانشگاه! آقای دکتر، از آن نامه معروف شما به وزرای علوم و بهداشت دریافتیم که ظاهراً شما مخالف تفکیک جنسیتی هستید، اما نمی‌دانیم این ادعا چقدر صحت دارد و پشتوانه فکری آن چیست. فقط می‌دانیم که این کارهای ظاهرفریبانه، بهانه‌ای است برای از سر نهادن امر واجب «اسلامی کردن دانشگاه» که در قالب برنامه‌های بلندمدت محتواگرایانه محقق می‌شود، نه اقدامات سطحی چون تفکیک جنسیتی که آنهم سلیقه‌ای اعمال می‌شود و گاه نمی‌شود. برنامه‌هایی که مدیران کنونی با آن ناآشنایند. در این اقدام نسنجیده اولین چماق بر سر زنان فرود آمد و حذف جنسیتی رشته‌ها در دانشگاه‌ها صورت گرفت که مصداق نامیمون آن در دفترچه کنکور امسال قابل رویت است که در اینجا ما اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) اعتراض شدید خود را اعلام کرده و قطعا پیگیری‌های بعدیمان را شاهد خواهید بود.

آقای دکتر! تا زمان ورود شما در رأس مدیریت اجرایی کشور، کسانی بر دانشگاه اعمال نظر می‌کردند که دغدغه چندانی برای اجرای اسلام ناب نداشتند و لذا با هرچه که عنوان و محتوای اسلامی داشت در ستیز بودند.

بلایی که آقایان لیبرال بر سر دفتر تحکیم وحدت درآورند تا میراث شهدایی چون رجب‌بیگی، علم‌الهدی، وزوایی و ورامینی را بر باد دهند را امیدوار بودیم در سایه بی‌طرفی و فقط قانون‌مند بودن –و نه حمایت آشکار یا پنهان- مدیران دانشگاهی دولت شما به مرور برطرف کنیم، اما حیف که مدیران نالایق و مسئولان نامسئول، فرصت‌ها را سوزاندند و دانشگاه‌ها را به ورشکستگی کشاندند و متأسفانه در دانشگاه‌ها با فضای بسته و امنیتی خود ساخته مواجهیم که به عنوان نمونه عدم صدور مجوز به تأسیس تشکل‌های اسلامی دانشجویی در فرایند قانونی را نمونه‌ای بارز از این موضوع می‌توان یافت.

ای کاش و ای کاش شما همچنان استاد دانشگاه علم و صنعت بودید و با اساتید سکولار، انقلابی برخورد می‌کردید.

* انتقاد از مذاکرات خارجی نمایندگان دولت

آقای دکتر! از شما انتظار می‌رفت که راه راست‌گرایان و چپ‌گرایان دنیاطلب که آغوش غرب را بر ملت ترجیح می‌دادند، نپیماید. اما حیف که در فرصت تاریخی بیداری اسلامی چنان عملی از مدیران سیاست خارجه ندیدیم و ملت‌های مظلوم را به رنج‌هایشان وانهادیم.

بگذریم که مذاکرات بی‌اذن و اجازه رهبری از سوی نمایندگان دولت و دیگر مدیران نامسئول با دیکتاتورهای سرنگون شده و در آستانه سرنگونی، پرچم سه دهه سیاست خارجه جمهوری اسلامی را هم لکه‌دار کرد.

ما از شما انتظار نداشتیم همراه ما در جریان تحت فشار گذاشتن دولت انگلیس شریک شوید، اما ای کاش مسئولان امر با این انفعال مستمر، میراث تسخیرکنندگان سفارت امریکا بر باد نمی‌دادند. ای کاش به جای سخنرانی برای روسای دول جهان در سازمان ملل که البته آنهم امری شایسته و قابل تقدیر است، برای مدیران سیاست خارجی خود سخنرانی کنید که اینقدر خاطره‌های نامبارک تکروی‌ها و کج‌روی‌های سیاست خارجه در دولت‌های گذشته را زنده نکنند.

* عاقبت‌به‌خیری احمدی‌نژاد در شعارهای 7 سال قبل است

سال 86 در یکی از همین جلسات افطار دانشجویی سخنان شما در انتقاد از رئیس دانشگاه آزاد با جدل لفظی نمایندگان وی در جلسه و افشاگری شما درباره رانت‌خواری‌های آنان به کام عدالتخواهان شیرین شد. اما حیف که امروز خبر از احیای آن «امواتِ سیاسی زنده به رانتِ اقتصادی» از سوی شما و دوستان شما می‌شنویم.

* انتقاد از طرح دانشجوی پولی

حیف که طرح دانشجوی پولی را که تحکیم وحدتی‌ها در دهه هفتاد به کام رئیس دولت زهر کردند، در دولت شما در حد کمال محقق شده می‌بینیم. آیا شمایی که قاعدتا باید نماینده ملت باشید، نباید سرنوشت روسای دولت‌های پیشین را تجربه کند. عاقبت‌به‌خیری احمدی‌نژاد در تمکین واقعی به شعارهای 7 سال قبل خودش است و نه لج‌و‌لجبازی‌های سیاسی با کسانی که اصلا معلوم نیست وجهه‌ای نزد ملت دارند یا نه.

قوه مجریه باید به جای رقابت ناسالم با قوای دیگر، پیشرو در تحقق دولت مهدوی باشد، و در این نقشه راه، جایی برای عزل‌شدگان دستگاه قضا که متهم به قتل نفس‌اند، نیست. جایی برای رانت‌خواران عرصه علم که سرمایه‌سالاری را در دانشگاه قالب کردند، نیست. جایی برای تکنوکرات‌های سرمایه‌پرست در عرصه صنعت، تجارت و اقتصاد نیست.

جایی برای منفعلین در برابر تهدید توخالی استکبار نیست. جایی برای مفسدین و اختلاس‌کنندگان بانک و بیمه نیست. و صد البته که جایی برای لیبرال‌های عوام‌فریبی که فرهنگ را با تیر قدرت و ثروت نشانه رفته‌اند، نیست.

آقای رئیس جمهور! همچنین دولت شما را دولت جایگزینی که از جنس عدالتخواهی و آرمانگرایی نباشد، شایسته نیست. پس بهانه به دست فرصت‌طلبانی که کوچکترین اشتباه شما و همکارانتان را برای خودنمایی و مردم‌فریبی از دست نمی‌دهند، ندهید.

برخلاف جلسه کنونی که پس از چند سال فترت و پرهیز دولت‌مردان از جلسات دانشجویی صورت پذیرفته و شایبه و شبهه سوء‌‌استفاده سیاسی و نتیجه‌گیری‌های انتخاباتی را در اذهان بسیاری پدید آورده، لازم به توضیح نیست که‌ انتقادات دفتر تحکیم وحدت به عملکرد دولت فارغ از انتقادات سیاسی جناح‌های مرسوم و نقد فارغ از گود سیاست است که از مصدر قدیمی‌ترین و پرافتخار‌ترین تشکل دانشجویی کشور صورت می‌گیرد.

پس امیدواریم رئیس محترم جمهور برای این انتقادات، پاسخ شایسته نه در شمایل پاسخ‌های معمول و مرسوم به انتقادات نخبگان مردمی و نمایندگان مجلس که رنگ و بوی «کلاه شرعی» و «پوستین قانونی» دارند، ارائه نمایند. انتقادات ما را دوستانه بشنوند و پاسخ شان را نه در فرصت کوتاه این جلسه که با اصلاح عملکرد در پیشگاه ملت ایران ارائه نمایند.

آقای دکتر! ما دانشجویان، این انتقادات تند را به کسی که گوشش به باطل و چشمش به حرام باشد، وارد نمی‌کنیم. آنها حتی شایسته انتقاد هم نیستند، شما که از فرزندان امام(ره) و انقلاب اسلامی هستید، شایسته انتقاد دانشجویان عدالتخواهید.

پس امیدواریم این انتقادات به گوش شما ناوارد نباشد و نیز چشمتان را بر منتقدان دلسوز نبندید. خداوند شما و همه مسئولان را در خدمت به مردم و اطاعت از ولی امر توفیق دهد.

*سوالات جامعه اسلامی دانشجویان از احمدی‌نژاد/انتقاد از سیاست خارجی دولت

همچنین سیدعلی موسوی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ضیافت افطاری رئیس جمهور که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به اینکه اروپا انسجام خود را از دست داده و همچنین آمریکا نیز دچار بحران مشکلات است، گفت: با توجه به تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی و همچنین اجرای طرح هدفمندی یارانه که به نوعی ریاضت اقتصادی به حساب می‌آید، سیاست پیش برنده ایران در مذاکرات 1+5 آینده چگونه خواهد بود.

موسوی به نوسان بازار ارز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران دچار تحریم است و بازار ارز و دلا نیز همواره در حال نوسان است، قطعا فشار آن به مردم وارد خواهد شد.

وی افزود: برنامه دولت برای کنترل این نوسانات چیست، و در یک سال آینده عمر باقیمانده دولت چه سیاستی برای این امر اتخاذ شده است؟

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد بحران سوریه گفت: گروه‌های تروریستی چند دولت و چند حکومت سوریه که عمدتا از طرف آمریکا و اروپا حمایت می‌شود، و می‌گویند که سوریه جزء بیداری اسلامی نیست و این کشور یکی از خطوط قرمز ما است.

موسوی اضافه کرد: با توجه به این وضعیت و همچنین حمایت جمهوری اسلامی از سوریه، حال سؤالی و خواست برای جامعه دانشگاهی این است که آیا این همان بیداری انسانی که حضرتعالی در صحبت‌هایتان بر روی آن تاکید دارید؟!

این فعال دانشجویی ادامه داد: بحث دیگر اینکه خط قرمز نهایی ما در حمایت از سوریه تا چه زمانی است و سیاست شفاف دولت ما در این موضوع به چه صورت است؟

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به بیان سئوالاتی از فعالیت‌های وزارتخارجه پرداخت و تصریح کرد: دست‌آورد اخیر سفر وزیر امور خارجه سوریه به ایران چه بود و آیا مسئله سوریه، بحران‌های کشورهای غربی و تحریم کشورهای بر مذاکرات 1+5 تاثیری خواهد داشت.

وی افزود: وزیر امور خارجه به معارضان سوری درخواست جلسه مشترک داد؟، آیا ما با تروریست‌ها فقط باید جلسه مشترک بگذاریم؛ آیا این موضوع انفعال جمهوری اسلامی را نشان نمی‌دهد.

موسوی به سفرهای استانی هئیت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: بحث سفرهای استانی هیئت محترم دولت که چند دور در تمام استان‌ها برگزار شد و مصوبات فراوانی به دنبال داشت، حالا بفرمایید سرنوشت این مصوبات به چه صورت خواهد بود.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد حقوق استخدام کارکنان شرکتی در نهادها و وزارتخانه‌های مختلف گفت: نظام پرداخت هماهنگ حقوق به کجا رسیده است؟

موسوی در مورد مسکن مهر نیز تصریح کرد: پروژه مسکن مهر به ویژه شهرک‌سازی در استان‌های کشور با توجه به رکود بودجه در بازار مسکن به چه صورت خواهد بود؟

این فعال دانشجویی در مورد به کارگیری اساتید در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در بحث دانشگاه‌ها، کادر سازی و نیرو سازی در دانشگاه‌ها و به کار گیری اساتید متعهد در مقابل اساتید سکولار، در طول این 7 سال به چه صورت عمل شده است؟

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در زمان دولت احمدی‌نژاد طرح‌های بزرگی افتتاح شد، اضافه کرد: در ادوار گذشته بعضی از دولت‌ها حتی جرات نزدیک شدن به آن را هم نداشتند.

موسوی به برخی طرح‌های بزرگی که توسط دولت اجرایی شده است، تشریح کرد: طرح تحول اقتصادی، سهمیه بندی و خود کفایی در بنزین، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگ جاده‌ها، راه‌ها، راه آهن و ... که در شهرستان مرزی زابل دانشجو بودیم به چشم خود این تحولات را دیدیم، نمونه‌های از فعالیت‌های بزرگ دولت است.

این فعال دانشجویی به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نوع اطلاع رسانی دولت از کارهای خود اشاره کرد و اظهار داشت:بنا بر فرموده مقام معظم رهبری اطلاع رسانی دولت بسیار ضعیف بود؛ و همچنین فشارهای که در این چند سال به شما و دولت وارد شد در جریان هستیم که حق و ناحق بودن آن را تاریخ قضاوت خواهد کرد.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه بعد از انتخابات مجلس نهم به نظر می‌رسد یک دلزدگی در شخص شما به وجود آمده است، گفت: این دلزدگی باعث بی‌انگیزگی شده است که در پی آن مسائل اقتصادی را به معاونان خود محول کرده‌اید.

موسوی با اشاره به اینکه امروز شاهد بی‌ثباتی اقتصادی در جامعه هستیم، تصریح کرد: معاونان شما که مسئولیت رسیدگی به موضوعات اقتصادی را به آنها محول کرده‌اید، توانایی جمع و جور کردن آن را ندارند؛ از این رو انتظار داریم که در این فضای تحریم‌ها که هر روز سخت‌تر می‌شود و فشار آن هم به مردم می‌آید خود حضرت عالی به صورت مستقیم وارد شوید و مدیریت اقتصادی کشور را به دست گیرد.

وی افزود:زیرا دست‌هایی باعث این گرانی‌ها می‌شوند که شما باید این دست‌ها قطع کنید و آنها را به مردم معرفی کنید.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته هر مسئله‌ مهمی در کشور پیش می‌آمد شما سریعا در تلویزیون حاضر می‌شدید و با مردم صحبت می‌کردید، اظهار داشت: اما خبری از آن احمدی نژاد نیست، آقای رئیس جمهور مردم دلشان برای احمدی نژاد 84 تنگ شده است.



موسوی با طرح این سئوال از احمدی‌نژاد مینی بر اینکه ارزیابی شما از کادر دفتر رئیس جمهور را بدانیم، خاطر نشان کرد: بحثی که در همه جا مطرح می‌شود ارزیابی شما از عملکرد مسئول دفترتان با توجه به مسائل پیش آمده و تاثیرات وی در مسائل داخلی و خارجی چیست؟

این فعال دانشجویی اضافه کرد: آیا به نظر شما عملکرد مسئول دفتر نهاد متبوع شما قابل دفاع است؟، نقاط قوت و ضعف عملکرد وی چیست؟، آیا بهتر نیست به جای سلبی و تکفیری صحبت شدن در رابطه با این موضوع بدون گرفتن نتیجه وی در جریان اجتماعی حاضر شوند و به مناظره و گفت‌وگو بپردازند.

موسوی به جلسه خصوصی رئیس جمهور با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور در جلسه خصوصی سال گذشته تشکل جامعه اسلامی دانشجویان با شما، دبیر کل وقت این اتحادیه دانشجویی این سؤال را مطرح کردند که یک بار برای همیشه تکلیف ما جریان اصولگرایان ناب با جریان حاشیه دار دولت را مشخص کنید. ولی از آن زمان تاکنون ما هنوز پاسخ شفافی در این زمینه دریافت نکردیم.

* 7 سال حرف گلوی ما را گرفته اما می‌گویند در کمتر از 5 دقیقه بگویید

همچنین محمد جعفری‌نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در مراسم افطاری رییس‌جمهور با دانشجویان با انتقاد از وقت کم قرار گرفته در اختیار دانشجویان برای اعلام مواضع گفت: به اندازه هفت سال حرف گلوی ما را گرفته و حالا به ما می‌گویند در کمتر از پنج دقیقه طرح بحث کنید؛ آقای رئیس‌جمهور شما باشید چگونه صحبت خواهید کرد؟

وی با بیان اینکه پنج دقیقه را مناسب طرح بحث خاصی نمی‌دانم، به عدم شماره‌گذاری نامه‌های این تشکل به وزارت اقتصاد و جلسات بسیار کم رییس جمهور، وزارت علوم و وزارت بهداشت با دانشجویان اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد آنقدر نقدهای معاندانه و غیر‌علمی از دولت انجام شد که امروز دیگر دولت گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای عالمانه و دلسوزانه ندارد و ما آقای رییس جمهور را از همان جلسات ابتدایی ایشان به مدت 7 سال است که ندیده‌ایم.

جعفری‌نژاد اظهار داشت: گفتمان عدالت‌خواهی به وسیله مقام معظم رهبری در کشور ایجاد شد و با پیوستن و فعالیت گروه‌های مختلف عدالتخواه این گفتمان به گفتمان غالب کشور تبدیل شد.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد به وسیله این گفتمان روی کار آمد اما به نظر می‌رسد که برای انجام کار نه تیم مناسب داشت و نه برنامه.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین خطاب به رییس جمهور گفت: شما در اقتصاد زیکزاکی عمل کردید و شعار مستضعفین دادید اما از دولت شما خصوصی‌سازی آموزش عالی و بهداشت، پذیرش دانشجوی پولی و ... درآمد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در ماه‌های اولیه هدفمندی یارانه‌ها نظارت‌های شدید اعمال می‌شد و این کنترل گرانی‌ها را مهار کرد، اما اکنون احساس می‌شود که شما و دولت این بحث را رها کرده‌اید؛ تحریم‌ها بر وضعیت فعلی موثر بوده‌اند اما باور داریم عواملی چون ساختار معیوب اقتصاد ایران و عدم مدیریت صحیح دولت هم در این گرانی‌ها دخیلند.

جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه دانشجوی رشته اقتصاد است، گفت: ناگهانی در بازار سکه و ارز در عدم مدیریت صحیح اقتصاد است.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور! شما می‌گویید عده‌ای آمار غلط می‌دهند؛ این بدین خاطر نیست که دستگاه‌های دولتی و زیر مجموعه خود شما یا آمار نمی‌دهند و یا آمار متناقض می‌دهند؟ باید دانست که ابزار کار یک اقتصاد‌دان آمار است که متاسفانه آماری صحیح ارائه نمی‌شود.

جعفری‌نژاد ادامه داد: شما درها را به روی خود و کسانی که می‌خواهند به شما کمک کنند بسته‌اید و بعد می‌گویید به ما کمک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد عدالت یک مقوله یکپارچه است و نمی‌شود در اقتصاد شعار مستضعفین داد و در فرهنگ لیبرالی عمل کرد، ادامه داد: تابلوی فرهنگی دولت مستضعفین "لاله" نیست، "ننه سکینه "است و می‌دانیم شما روی دوش ننه سکینه‌ها بالا آمدید و این مستضعفین بودند که حامی شما بودند و هنوز هم هستند، نه سرمایه داران لیبرال.

این فعال دانشجویی افزود: مزیت شما فرار از لوکس‌گرایی بود پس چرا امروز فرهنگتان لوکس‌گرا شده است؛ به شما توصیه می‌کنم به مزیت‌های فرهنگی خود بازگردید.

جعفری‌نژاد در پایان صحبت‌های خود گفت: احمدی‌نژاد سرباز عدالت هست اما آقای رییس جمهور شما همه آنچه که ما می‌خواستیم نبودید؛ اگر می‌خواهید دیدار دانشجویی داشته باشید به کف دانشگاه‌ها بیایید نه جایی که از هر اتحادیه دانشجویی فقط ده نفر دعوت شده‌اند و وقتی می‌آیند سالن پایین پر شده و باید در سالن بالا بنشینند!

۱۳۹۱/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...