نسخه چاپی

بیمه ناقص برای تاكسیرانان

بیمه تاكسی‌ها هنوز قطع است

در كنار عدم همكاری دولت در واریز سهم بیمه كارفرما برای بیمه تاكسی‌ران‌ها امروز اخبارهای رسیده بیانگر این است كه تعاونی تاكسیرانی حق بیمه هایی كه از تاكسی رانان را دریافت كرده اما به صندوق تأمین اجتماعی واریز نكرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، قطع بیمه تاکسیران‌ها به مشکلی کهنه و قدیمی تبدیل شده است . علت این موضوع تا چندی پیش از زبان تاکسیران‌ عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما(دولت) مطرح بوده است.

میثم مظفر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قطع بیمه برخی از تاکسیران‌ها،‌ اظهار داشت: بیمه‌ تاکسیران‌هایی که از اردیبهشت ماه سال 94به بعد وارد ناوگان تاکسیرانی‌ شده‌اند در تهران و کل کشور دچار مشکل شده است بنابراین قطع بیمه شامل حال تاکسیران‌هایی که سال‌هاست در تاکسیرانی فعالیت می‌کنند، نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی یارانه بیمه تاکسیران‌ها را که دولت ماهانه برای هر تاکسیران تعیین کرده بود قطع کرده‌اند، ادامه داد: متأسفانه بر اساس این اقدام نامناسب، 50 درصد سهم بیمه افراد جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند، پرداخت نمی‌شود در حالی که انتظار ما از سازمان‌های مربوطه این است که نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

در حالی تا چند ماه پیش مسئولان تأمین اجتماعی از قطع بیمه رانندگان تاکسی که از اردیبهشت ماه 94وارد ناوگان عمومی حمل و نقل شده اند خبر داده بودند که شواهد حاکی است، بیمه رانندگان تاکسی قدیمی هم قطع شده است.

اما امروز مشکل چیز دیگری است. تا چندی پیش تعاونی تاکسیرانی از عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به عنوان علت قطع بیمه یاد می‌کرد اما امروز با تجمع جمعی از تاکسیرانان مقابل تعاونی تاکسیرانی در خیابان ملک تهران خبر از اختصاص در روند پرداخت حق بیمه های رانندگان تاکسی به تأمین اجتماعی داد.

رانندگان تاکسی حق بیمه خود را به این تعاونی پرداخت می‌کردند و هیئت مدیره این تعاونی حق بیمه سهم نیروی کار(رانندگان تاکسی) را به حساب صندوق تأمین اجتماعی واریز می کرد. بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم از تاکسی‌های معترض مقابل این ساختمان گویا یکی از اعضای این تعاونی حق بیمه ها را از تاکسی‌ها دریافت کرده اما به حساب صندوق تأمین اجتماعی واریز نکرده است و همین موضوع باعث عدم خدمات دهی تأمین اجتماعی به این قشر زحمت کش شده است.

حالا این سوال مطرح است؟ با شرایط فعلی وضعیت رانندگان تاکسی چیست؟ آیا سازمان تاکسیرانی به عنوان ناظر بر مشکلات تاکسی‌ها راهکاری برای حل مشکل بیمه های تاکسیران‌ها دارد؟ تکلیف حق بیمه سه ماهه،6ماهه و یکساله ای که برخی از رانندگان تاکسی پرداخت کرده و خدمات دریافت نکرده اند چیست؟ کدام نهاد و سازمان مسئول رسیدگی به این موضوع است؟

از نشست 24 شهریور ماه سال جاری محمد باقر نوبخت مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی درباره حق بیمه تاکسی‌ها اقدام کند حدود 6 ماه گذشت اما هیچ کس به آن توجهی نکرد. همه تلاش خود را برای گرفتن پاسخ مسئولان سازمان تأمین اجتماعی( از جمله حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی)(میثم مظفر،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران) بکار گرفتیم تا شاید وسیله خیری شویم برای انعکاس این مشکلات و گرفتن پاسخ آنها اما نشد که نشد.امیدمان این است که چشم و گوش مسئولان مثل موبایل‌هایشان خاموش نباشد و قصدشان ، تلاش برای حل مشکل این قشر زحمتکش.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...