نسخه چاپی

"ابد و یك روز" روایتگر درگیری یك خانواده با عضو معتادش است

فیلم "ابد و یك روز" سعی می كند یك خانواده جنوب شهری و استیصال آن ها در مواجهه با یكی از اعضای خانواده كه درگیر اعتیاد است را نشان دهد

به گزارش نما به نقل از میزان، فیلم سینمایی «ابد و یک روز» اولین ساخته سعید روستایی در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. سعید روستایی پیش از این سه فیلم کوتاه به نام های «شنبه»، «مراسم(از طرف آنها)» و «خیابان خلیلی خلوت» را کارگردانی کرده است.


خلاصه فیلم «ابد و یک روز»:

خانواده در تدارك مراسم عروسى سميه هستند، اما اتفاقاتي روابط خواهران و برادران را سرد مي كند كه در نهايت باعث ماجراهايي مي شود...


عوامل فیلم «ابد و یک روز»:

کارگردان، نویسنده: سعید روستایی/ تهیه کننده: سعید ملکان/ مشاور کارگردان: مازیار میری/ مدیر فیلمبرداری: علی قاضی/ مدیر تولید: محمدرضا منصوری/ طراح چهره پردازی: سعید ملکان/ صدابردار: امین میرشکاری/ طراح صحنه: محسن نصرالهی/ طراح لباس: غزاله معتمد/ برنامه ریز، دستیار اول کارگردان: علیرضا نسائی/ منشی صحنه: ندا قائدی/ مشاور رسانه ای: بیتا موسوی/ عکاس: امیر حسین شجاعی

بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح.

فیلم دارای ریتم تند و پر دیالوگ است. به نحوی که هنگام تماشای فیلم هیچ کار دیگری نباید کرد چرا که ممکن است صحنه یا دیالوگی را که به صورت رگباری در حال رخ دادن است از دست بدهی . ابن مسئله را می توان در زمانه فیلم های کند و کسل کننده سینمای ایران برای یک فیلمساز اول موفقیت دانست.

فیلم سعی می کند یک خانواده جنوب شهری و استیصال آن ها در مواجهه با یکی از اعضای خانواده که درگیر اعتیاد است را نشان دهد مشکل فیلم در نگاه به افغان هاست. فیلمساز افغان ها را به سان خاصبانی به تصویر می کشد که در سرزمین خودمان به آن ها بدهکار شده ایم . حال آنکه این تصویر هیچ قرابتی با واقعیت ندارد .

در همین راستا "پریناز ایزدیار" بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان در رابطه با فیلم سینمایی «ابد و یک روز» گفت: من مانند هر کار دیگری هنگام پیشنهاد این فیلم به دفتر کارگردان مراجعه کردم و وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که اثر بسیار خوبی است. با «سعید روستایی» کارگردان این فیلم صحبت کردم و متوجه شدم که کار خوبی از آب در می آید.

وی افزود: "سعید روستایی" کارگردان جوان خلاقی است که تکلیفش با خودش روشن است بدون شک بسیار دوست داشتم که نقش سمیه را در این فیلم ایفا کنم خوشحالم که این نقش را به من دادند.

«ایزدیار» تصریح کر د: صبر و حساسیت باعث شده انتخاب های خوبی داشته باشم در واقع دلم نمی خواست بی دلیل در هر کاری حضور داشته باشم. من دوست دارم خودم از تماشای فیلمم لذت ببرم. هم اکنون هم تمرکزم روی سینماست.

این بازیگر ادامه داد: اگر در تلویزیون پیشنهاد خوب، جذاب و وسوسه انگیزی باشد کار می کنم ولی فعلا ترجیحم سینماست. این را هم باید بگویم که برای کارهای ماه رمضانی و عیدی با من تماس می گرفتند اما با توجه به اینکه این روزها خسته ام کار نکردم زیرا بعد از «شهرزاد» بلافاصله در «ابد و یک روز» حضور پیدا کردم در حال حاضر هم مشغول ایفای نقش در یک فیلم جدید به کارگردانی «همایون اسدیان» هستم در واقع ترجیح دادم گزیده کارتر از قبل باشم.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...