نسخه چاپی

بهترین روش حفظ سلامتی

شما هم مانند بسیاری افراد دیگر برای سلامت خود برنامه هایی دارید، اما تصور میكنید این كار بدون كاهش وزن ممكن نیست،به همین علت اهدافی مانند برنامه كاهش وزن برای خود طراحی میكنید.

به گزارش نما به نقل از ویرلن ؛ حتما شما هم مانند بسیاری افراد دیگر برای سلامت خود برنامه هایی دارید، از جمله دستیابی به سلامتی و شادابی اما تصور میکنید این کار بدون کاهش وزن ممکن نیست،به همین علت اهدافی مانند برنامه کاهش وزن برای خود طراحی میکنید، اما پس از چند هفته خیلی زود تسلیم و دلسرد میشوید. به خاطر داشته باشید بزرگترین مزیت کاهش وزن، کاهش سایز نیست بلکه بهبود سلامت عمومی و سلامت دستگاههای مختلف بدن است. سبک زندگی سالم صرفا به معنی کاهش وزن اضافی نیست.
اگر به دنبال برگزیدن عادتهای بهتری برای سلامتی هستید، به راه حلهای ارائه شده در اینجا توجه کنید نه عددی که ترازوی وزن کشی تان نشان میدهد:

مدیتیشن کنید

فواید زیادی در مدیتیشن وجود دارد، از کاهش فشار خون گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن. برای بهره بردن از فواید مدیتیشن کافی است، تنها چند دقیقه در روز برای آن زمان بگذارید.

از درمانهای روانشناسی بهره ببرید

حتی در صورتی که فکر میکنید هیچ مشکل روحی روانی ندارید، باز هم استفاده از توصیه ها و راهنمایی های یک متخصص سلامت روان برای مقابله با چالشهای کوچک و بزرگ زندگی برایتان مفید است. افراد مشهور زیادی از مزیت مراجعه به متخصصان سلامت روان بهره میبرند. همان طور که برای ترمیم فیزیکی بدنمان به پزشک مراجعه میکنیم، برای ترمیم روح و روانمان هم باید به متخصص آن مراجعه کنیم.

به پزشک مراجعه کنید

اگر چه برخی تحقیقات نشان میدهند معاینات فیزیکی سالیانه ضرورتی ندارد، با این حال باید هر از گاهی برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید،تا مطمئن شوید بدنتان در بهترین حالت قرار دارد. از پزشک بخواهید ارزیابی کامل فیزیکی و روانی از شما به عمل بیاورد، تا مطمئن شوید در بدنتان مشکلی در حال پیشروی ندارید. در مورد واکسنها و تست آلرژی نیز از پزشک سوال کنید.

غذاهای سرشار از ویتامین را بیشتر مصرف کنید

بسیاری از مردم دچار کمبود ویتامین هستند که، بسیاری از این موارد را تنها با تغییر جزئی رژیم غذایی میتوان برطرف کرد. غذاهایی مانند اسفناج سرشار از آهن و نوشیدنیهای غنی شده با ویتامین دی سرشار از ویتامین دی هستند. از پزشک بپرسید نیازی به نظارت بر مقدار ویتامینهایتان وجود دارد یا خیر.

هر روز صبح یک جمله خوب به خود بگویید

شما بدترین منتقد و سرکوب کننده خود هستید. مطالعات نشان میدهند خویشتن پذیری مهمترین شاخص یک زندگی شاد است، اما بسیاری از افراد چنین عادتی ندارند. هنگامی که آماده بیرون رفتن میشوید و جلوی آینه می ایستید، یک جمله مثبت به خود بگویید. شما مستحق دوست داشتن هستید.

آب بیشتری بنوشید

رژیم پر از نوشابه و نوشیدنیهای شیرین را دور بریزید و به جای آن آب بیشتری مصرف کنید. نه تنها بدنتان آب کافی را به این صورت دریافت میکند و سالمتر میشود بلکه ظاهر فیزیکی تان نیز آن را نشان میدهد. مقدار آب کافی یک فاکتور حیاتی برای تن سالم است.

پیش از رفتن به رختخواب، گوشی را کنار بگذارید

متاسفانه تحقیقات نشان میدهد، نور آبی که از صفحه نمایش دستگاههای الکترونیکی ساطع میشود، میتواند کیفیت خواب را از بین ببرد. سعی کنید هر شب پیش از رفتن به رختخواب گوشی تان را کنار بگذارید.

نوشتن را شروع کنید

نوشتن افکار مزایای زیادی دارد، از تعیین اهداف گرفته تا تقویت حافظه. خبر خوب این است که لازم نیست برای این کار وقت زیادی صرف کنید. میتوانید هر روز تنها سه چیزی که از بابت آنها خوشحال هستید، را بنویسید. تحقیقات نشان میدهد قدرشناسی، سلامت روانی و فیزیکی را بهبود میبخشد.

بیشتر قدم بزنید

راه رفتن سیستم قلبی عروقی را بهبود میبخشد، قند خون را کاهش میدهد و بیشتر از بقیه ورزشها احتمال دارد که به آن پایبند باشید. علاوه بر این تحقیقات نشان میدهند راه رفتن در طبیعت میتواند علائم افسردگی را بهبود ببخشد.

نهارتان را خودتان بپزید

با خریداری نهار آماده نه تنها پولتان را هدر میدهید، بلکه در مقابل، کالریهای بیشتری نیز دریافت میکنید. اگر خودتان آشپزی کنید و نهار را با خودتان به محل کار ببرید، به سلامتی تان نیز خدمت کرده اید. میتوانید از گزینه هایی برای آشپزی استفاده کنید که کم زحمت و فوری هستند.

بیشتر نخ دندان بکشید

حتما دائما از زبان دندانپزشکها و کارشناسان بهداشت میشنوید که، باید مرتبا نخ دندان بکشید و این حرف برایتان تکراری شده است، اما به این دلیل چنین توصیه ای زیاد مطرح میشود که واقعا مهم است. لثه های سالم به بیماریهای لثه از جمله ژینژیویت مبتلا نمیشوند و احتمال بیماریهای قلبی نیز کاهش می یابد.

تجربه های لذتبخش داشته باشید

تحقیقات نشان میدهند، صرف هزینه برای تجربه چیزهای جدید و جالب کلید خوشبختی است. با خود قرار بگذارید هر هفته یا هر ماه یکی از کارهایی را که دوست دارید امتحان کنید. این کار میتواند یک کلاس ورزشی جدید، یک سفر کوتاه به دل طبیعت و یا حتی خرید از فروشگاه باشد. مهم این است که برنامه ای برای لذت بردن از زندگی داشته باشید و خود را خوشحال کنید.

بیشتر به عزیزانتان تلفن کنید

مطالعات نشان میدهند تلفن کردن به مادر در هنگام پریشانی میتواند استرس را کاهش دهد. سعی کنید به دفعات بیشتر به مادر یا اقوام و دوستانی که برایتان اهمیت زیادی دارند، تلفن کنید.

بیشتر داوطلب شوید

مهربانی برای بدن و روان خوب است. تحقیقات نشان میدهند داوطلب شدن برای کارهای خیرخواهانه و دوستانه فواید زیادی از تقویت قلب گرفته تا احساس خوشبختی برایتان به ارمغان می آورد. حتی اگر ماهی یک بار میتوانید، این کار را انجام دهید.

بیشتر کتاب بخوانید

در داستانهای شیرین غرق شوید. مطالعه فواید زیادی برای سلامتی دارد. با مطالعه ذهنتان هوشیار و قدرتمند میشود و احساس استرستان کاهش می یابدو شبها بهتر میخوابید.

خودتان را بشناسید

هر کسی هنگامی که بحث از سلامتی به میان می آید، به یک شکل عمل میکند. ممکن است شما از کلاس ورزش خوشتان نیاید، اما دویدن را دوست داشته باشید. ممکن است یکی از موارد ذکر شده را به دیگری بیشتر ترجیح دهید. خودتان را بشناسید، نیازهایتان را بشناسید و بدانید چه چیزهایی را دوست دارید و به چه چیزهایی بی علاقه هستید. بهترین هدیه ای که میتوانید به خود بدهید، آگاهی از خود و شاد و سالم ساختن خود است.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...