نسخه چاپی

سیاری: ناوهای ارتش به اقیانوس اطلس می‌روند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوگروه‌های ما دریاهای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس‌های هند جنوبی و آرام را پشت سر گذاشتند و دریانوردی كردند، در آینده قطعاً اقیانوس اطلس را در برنامه كاری خودداریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی نیروی راهبردی ارتش در خرمشهر و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با به تعبیر فرمانده معظم کل قوا امروز مظهر اقتدار ملت ایران در دریاهای آزاد حضور دارد.

وی افزود: امروز ناوگروه‌های ما دریاهای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس‌های هند جنوبی و آرام را پشت سر گذاشتند و دریانوردی کردند، در آینده قطعاً اقیانوس اطلس را در برنامه کاری خودداریم، چراکه حضور در دریاها و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان یک غرور ملی است و اقتدار ملت را نشان می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: نمایشگاه نیروی دریایی در خرمشهر دو هدف را دنبال می‌کند، نخست نشان دادن عملیات هایی که در خشکی و دریاها توسط نیروی دریایی انجام‌شده و هدف دوم نشان دادن وضعیت فعلی و آینده نیروی دریایی است، نیروی دریایی ارتش به‌عنوان نیروی علمی، سیاسی و بین‌المللی می‌خواهد جای جمهوری اسلامی ایران را در دنیا نشان بدهد.

وی، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به جهت اینکه تمامی عملیات در آب‌های آزاد صورت گرفته و امکان ایجاد یادمان در آب‌ها را ندارد با برپایی این نمایشگاه‌ها اقدامات و دستاوردهای خود را برای مردم در معرض نمایش می‌گذارد.

دریادار سیاری، گفت: اگر بازدیدکنندگان از نمایشگاه به‌درستی بازدید کنند با دریا، اهمیت دریا و ابعاد مختلف آن به‌صورت تخصصی آشنا می‌شوند.

وی در تشریح دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، بیان کرد: پس از ساخت ناوشکن جماران، ناوشکن‌های مختلفی ساخته شد که نمونه آن را در صنایع مختلف می‌توان مشاهده کرد، در بخش بالا بردن توان رزمی و نشان دادن توانمندی برای برقراری امنیت در آب‌ها به‌ویژه شمال اقیانوس هند که گلوگاه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها از بعد اقتصادی ذیل توجه به فرمان‌ها مقام معظم رهبری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: در سال ۹۵ نیز همین مسیر پرافتخار را ادامه می‌دهیم، تولید تجهیزات جدید، بالا بردن توان دفاعی، اشراف اطلاعاتی و حضور در دریاهای آزاد ویژه‌تر دنبال می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...