نسخه چاپی

حمایت اوباما از نامزدی كلینتون در انتخابات

روزنامه نیویورك تایمز روز پنج‌شنبه از حمایت باراك اوباما رئیس‌جمهور آمریكا از هیلاری كلینتون وزیر خارجه سابق این كشور برای نامزدی حزب دموكرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کلینتون و برنی سندرز دو نفری هستند که برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات پیش رو رقابت می‌کنند. در دو ماهی که از آغاز رقابت‌های رسمی درون حزبی می‌گذرد، کلینتون به لطف آرای ایالتی اعضای ارشد حزب با اختلاف زیادی از سندرز سوسیالیست پیش افتاده و بسیاری از او حالا او را کاندید نهایی حزب می‌دانند.

به نوشته نیویورک تایمز، اوباما جمعه گذشته در یک محفل خصوصی با گروهی از حامیان مالی حزب دموکرات «با صراحتی غیرمعمول» گفته است که کارزار تبلیغاتی سندرز به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود و اعضای حزب باید به زودی پشت سر کلینتون متحد شوند.

اوباما در این نشست به برخی نقاط ضعف کلینتون اذعان کرده، اما در عین حال آن‌ها را کم اهمیت دانسته است.

وی این اظهارات را در یک نشست تبلیغاتی در آستین تگزاس و پس از خروج خبرنگاران بیان کرده است. سه فرد حاضر در این نشست که خواسته‌اند نامشان فاش نشود و یک مقام کاخ سفید بیان این اظهارات از سوی اوباما را تائید کرده‌اند.



این افراد می‌گویند اوباما کاملا مراقب بود که از حرف‌های او اینطور برداشت نشود که خواهان کناره‌گیری سندرز است. با این حال، حاضران در نشست می‌گویند به عقیده آن‌ها صحبت‌های اوباما سیگنالی بوده مبنی بر اینکه اصرار سندرز به ادامه رقابت با کلینتون تنها به افزایش شانس جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات منجر می‌شود.

اوباما در این نشست گفته است که می‌داند نامزدی کلینتون برای برخی اعضای حزب چندان «مهیج» نیست، اما در عین حال وی را باهوش، سرسخت و مجرب توصیف کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده است که کلینتون روندی را که دولت کنونی پیش گرفته است ادامه می‌دهد. این در حالی است که سندرز برخی اقدامات اوباما را مورد نقد قرار داده و حتی خواستار «انقلاب» در رویکردهای سیاسی آمریکا شده است.

با وجود حمایت تلویحی اوباما از کلینتون، تیم انتخاباتی سندرز می‌گوید که این سناتور ایالت ورمونت همچنان به رقابت ادامه خواهد داد.

«جف ویور» مدیر تبلیغاتی سندرز می‌گوید: «ما می‌دانیم که عقب هستیم، اما در عین حال تصور می‌کنیم که نهایتا پیروز خواهیم شد. ارقام ما را نمی‌ترساند.»

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...