نسخه چاپی

523 روستای آذربایجان در محاصره برف

دو روز مانده به بهار، كولاك راه 523 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود كرده است.

به گزارش نما، علی هوشیار رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از بارش 40 سانتی‌متری برف در آذرشهر، مرند و جلفا و تبریز و بستان آباد 30 سانتی‌متری اظهار داشت: بارش برف در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه 523 روستا در استان شده است.

وی گفت: شهرستان هشترود با 120 روستا، چاراویماق 110 روستا، تبریز 15 روستا، اهر 25، بستان‌آباد 40، سراب 30، ورزقان 30، هریس 20، جلفا سه، میانه 80، مرند 15، آذرشهر دو و بناب سه روستا از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین راه روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است.

هوشیاری اظهار امیدواری کرد که تا دو روز آینده راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارش برف، برف‌روبی و بازگشایی شود.

ارتفاع 40 سانتی‌ برف

این مقام حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز و تردد در آنها در حال انجام است.

وی ارتفاع برف در شهرستان آذرشهر را 40 سانتی‌متر، مرند، ورزقان و چاراویماق 35 سانتی‌متر و بستان‌آباد و تبریز 30 سانتی‌متر گزارش شده است.

*امدادرسانی به بیش از 900 تن مسافر گرفتار در برف و کولاک

علی شهودی سخنگوی هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش سنگین برف در استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان از نخستین دقایق روز چهارشنبه 26 اسفند اقدام به امدادرسانی‌های گسترده به گرفتاران در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان کردند.

وی افزود: در این مدت نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای محورهای اتوبان پیامبر اعظم، محور تبریز تا کلیبر، محور تبریز به ورزقان، محور تبریز ـ سراب، محور سرچم به اردبیل و محور تبریز به طرف مراغه با انجام ده‌ها عملیات امدادی اقدام به نجات در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک کردند.

شهودی اضافه کرد: از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان؛ در این روز نجاتگران پایگاه‌های سیدالشهدا و شیبلی بستان‌آباد، عزیزکندی هشترود، سامبوران اهر، شهید اباذری بحرمان سراب، علی‌بیگ کندی ورزقان، آقکند میانه و خراجوی مراغه ضمن کمک به رهاسازی و هدایت مسیر خودروهای گرفتار و امدادرسانی به بیش از 9 هزار تن مسافر اقدام به توزیع بیش از 400 بسته غذایی در میان مسافران خودروهای گرفتار در برف و کولاک کرده و نزدیک به 50 تن را در پایگاه‌ها اسکان داده و اقدام به توزیع بیش از 100 تخته پتو در میان اسکان داده شدگان کردند.

وی گفت: لغزنگی جاده‌ها باعث به وقوع پیوستن چندین فقره تصادف‌های زنجیره‌ای و واژگونی خودروها شده بود که توسط نجاتگران امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت.

راه‌های اصلی باز است

جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار فارس در تبریز گفت: تمام جاده‌های استان به دلیل بارش برف روز گذشته لغزنده و حادثه‌ساز بوده و شهروندان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی بررسی وضعیت خودرو قبل از حرکت به لحاظ پر بودن باک بنزین، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک‌کن و چراغ‌های عقب و جلو و همچنین همراه داشتن لباس گرم و خوراکی را برای افرادی که قصد سفر دارند توصیه کرد.

ناموران از مردم خواست در صورت بروز هرگونه حادثه رانندگی با شماره تلفن 110 تماس حاصل شود و نیروهای امدادی در جاده‌ها به صورت متمرکز از طریق اعلام پلیس راه در محل حاضر خواهند شد.

وی گفت: مردم می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و قدردانی خود را در زمینه تلاش‌های پلیس راه از طریق شماره 197 اطلاع دهند تا روند خدمات‌رسانی بیش از پیش بهبود یابد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...