نسخه چاپی

روز اول سال نو، سامانه بارشی هم وارد ایران می شود

در اولین روز سال نو و پس از آمدن بهار، سامانه بارشی شرق سویی نیز از شمال غرب وارد كشور می شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار این سازمان با اشاره به خروج سامانه بارشی در اواخر وقت روز جمعه از سمت شمال شرق و پیش بینی جوی پایدار طی روز شنبه در اغلب مناطق کشور از ورود یک سامانه بارشی در بعدازظهر اولین روز سال نو خبر داد.

وی گفت: این سامانه بارشی که بعدازظهر یکشنبه از شمال غرب وارد کشور می شود موجب بارش پراکنده در غرب و شمال غرب خواهد شد و بتدریج گستره آن سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

وظیفه با اشاره به شرق سو بودن این سامانه، گفت: روز دوشنبه ضمن کاهش تدریجی بارش در شمال غرب و غرب کشور، برای سواحل شمالی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، مرکز و در اواخر وقت در شمال شرق کشور بارش پیش بینی می شود.

مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد، گفت: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی کشور بطور نسبی کاهش خواهد یافت.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...