نسخه چاپی

چین با تحریم های آمریكا علیه كره شمالی مخالفت كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: چین روز جمعه قویا با آنچه تحریم های یکجانبه وضع شده آمریکا علیه کره شمالی اعلام شده، مخالفت کرد و آن را اقدامی نادرست دانست.

در بیانیه ای که وزارت امور خارجه چین از قول «لو کانگ» سخنگوی خود منتشر کرده، آمده است: چین با تحریم های آمریکا مخالفت می ورزد. بیانیه سخنگو می افزاید که ما بارها گفته ایم که اصولا با تحریم های یکجانبه مخالف هستیم و تفاوتی نمی کند چه کشوری آن را اعمال کند

چین پیشتر در خصوص اعمال تحریم های یکجانبه کره علیه کره شمالی نیز خواستار خویشتنداری دو کره و جلوگیری از تشدید تنش ها شده بود.

بر اساس قطعنامه ای که شورای امنیت با شماره 2270 و به اتفاق آرا تهیه کرده، تحریم هایی سرسختانه علیه کره شمالی در نظر گرفته شده است.

با این وصف سه کشور کره، ژاپن و آمریکا به این تحریم ها بسنده نکرده و به بهانه افزودن فشارها بر کره شمالی برای رها کردن برنامه تسلیحات هسته ای، تحریم های یکجانبه برضد پیونگ یانگ در نظر گرفته اند.
وزارت خارجه چین وضعیت شبه جزیره کره را بسیار حساس و پیچیده توصیف کرده و از همه خواسته است دست به اقداماتی نزنند که وضعیت را بدتر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر نیز تاکید کرده بود که چین اجازه نمی دهد و مایل نیست که تحریم های یکجانبه کشورهای دیگر منافع پکن را به مخاطره بیندازد.

بخشی از تحریم های آمریکا هر نوع ارتباط افراد و شرکت های مرتبط با برنامه هسته ای کره شمالی را هدف قرار داده و همچنین صادرات نیروی کار کره شمالی به مناطق و کشورهای دیگر را ممنوع می کند.

بخشی از تحریم ها هر نوع تبادل و نقل و انتقالات مالی دولتی و حزبی کره شمالی را ممنوع کرده و 17 فرد و سازمان را نیز مشمول شده است.
بر خلاف چین که به شدت با این اقدام مخالفت ورزیده کره جنوبی از تحریم های یکجانبه آمریکا استقبال کرده و آن را باعث فشار بیشتر بر کره شمالی دانسته است.
کره شمالی امروز جمعه در پی اقدام آمریکا یک موشک بالستیک میان برد مدل «رودونگم با برد 800 کیلومتر به سمت دریای شرقی پرتاب کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...