نسخه چاپی

سرنگونی بالگرد نظامی امریكا در افغانستان

منابع طالبان گفته اند در این حمله همه سرنشینان بالگرد امریكا كشته شده اند.

به گزارش نما ، عصرایران به نقل از پرس تی وی نوشت: گروه طالبان اعلام کرده است نیروهای این گروه شامگاه پنج شنبه (27 اسفند) یک فروند بالگرد نظامیان امریکائی را نزدیک شهرستان «نادعلی» در استان هلمند هدف حمله قرار داده و سرنگون کرده‌اند.

منابع طالبان گفته اند در این حمله همه سرنشینان بالگرد امریکا کشته شده اند.

این در حالی است که ارتش امریکا گزارشهای منتشر شده مبنی بر حمله طالبان و سرنگونی بالگرد نظامی امریکا را در افغانستان، رد کرده است.

رسانه های امریکا به نقل از یک مقام نظامی که نامش ذکر نشده است گزارش دادند، گزارشهای اولیه نشان می دهند یک فروند بالگرد پشتیبانی در هلمند فرودی دشوار داشته و گزارشی از تلفات دریافت نشده است.

این در حالی است که ستیزه جویان طالبان بر اقدامات خشونت آمیز خود علیه نیروهای افغان و نیروهای تحت فرمان امریکا در این کشور جنگ زده افزوده اند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ، در اظهارات اخیر خود ، با توجه به ادامه نبرد دولت کابل با طالبان و دیگر گروه‌های ستیزه جو در این کشور، سال سختی را برای افغانستان پیش بینی کرده است.

وی روز چهارشنبه (25 اسفند) در جریان سفر خود به کابل گفت طالبان، القاعده و تروریست های داعش در تلاش برای تاکید بر حضور خود، در سال 2016 به حملات خود در سراسر افغانستان ادامه خواهند داد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...