نسخه چاپی

برخی پیشرفت كشور را منوط به تعامل با استكبار می‌دانند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی ساده لوح با كمك برخی رسانه ها سعی می كنند پیشرفت كشور را منوط به تعامل با قدرت های استكباری جلوه دهند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های عقیدتی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان کرج ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال ۹۵ خورشیدی، اظهار کرد: آغاز سال جدید مقارن با ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) است و امسال نیز سال فاطمی است.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه آثار و برکات امسال نصیب همگان شود، گفت: عید ایام تحول در جهان خلقت است نباید به سادگی از کنار این تحولات و زنده شدن طبیعت گذشت چرا که عید واقعی یعنی بازگشت به فطرت الهی.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: روز ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت است با گذشت ۷۰ سال از این روز روز، می بینیم که دشمنان راضی به استقلال ایران در این صنعت نیستند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا سعی می کنند ایران را زیر سلطه خود درآوردند، گفت: استکبار جهانی با فشار آوردن و با بالا و پایین بردن قیمت نفت سعی دارد ایران را در تنگنا قرار دهد.

۹۰ درصد تجهیزات نفتی در کشور تولید می شود

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات صنعت نفت در کشور تولید می شود و این نشان از همت بالای متخصصان ایرانی دارد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمنان با فشار و تغییر قیمت نفت سعی دارند بر مسائل اقتصادی و سیاسی ایران سلطه پیدا کنند، گفت: رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید دارند چرا که تحقق این مهم میزان وابستگی کشور به نفت را کاهش می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان ایران اسلامی پس از تصویب برجام با پایین آوردن قیمت نفت سعی کردند که ایران را در تنگناهای اقتصادی قرار دهند این در حالی بود که خودشان هم گرفتار شدند.

خطیب جمعه کرج ابراز امیدواری کرد که روزی فرار برسد که دیگر بودجه کشور وابسته به درآمدهای نفتی نباشد و گفت: متاسفانه در سال جاری قراردادهای نفتی از سوی دولت منعقد شده است که خیلی به سود کشور نیست و در آینده ضررهای را به کشور تحمیل می کند.

دولت در خصوص قراردادهای نفتی شفاف سازی کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص قراردادهای نفتی شفاف سازی کند، گفت: با گذشت چند ماه از انعقاد این قراردادها دولت هنوز جواب واضع و روشنی ارائه نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مجمع طلاب که به مناسبت سالگرد فاجعه خونین مدرسه فیضیه قم انجام شد، اشاره کرد و گفت: فاجعه خونین مدرسه فیضیه قم دوم فروردین ماه سال ۴۲ توسط عوامل ساواک اتفاق افتاد و آغازی برای حرکت انقلابی به رهبری روحانیت بود.

خطیب جمعه کرج گفت: استکبار جهانی همیشه به دنبال کمرنگ کردن حضور ایران در منطقه بوده است این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران معادلات استکبار جهانی را برهم زد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ در طول این ۴۰ سال اخیر کوشیده است تاثیرگذاری ایران در منطقه را کم و کمتر کند.

تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مسئله نفوذ ضروری است

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه تاکید دارند که مسائل را به اصلی و فرعی تقسیم بندی کنیم و به مسائل اصلی بپردازیم برای شناسایی مسائل اصلی باید به بیانات ایشان توجه کنیم رهبر فرزانه انقلاب در این سال ها بر مسائل حساسی از جمله تحقق اقتصاد مقاومتی، مسئله نفوذ، اعتدال، اسلام رحمانی و مباحث فرهنگی و انقلابی بودن و انقلابی فکر و عمل کردن، تاکید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این در حالی است که برخی از مسئولان طی دو سال گذشته در فضای سیاسی مسائلی را مطرح و رفتارهای را از خود بروز می دهند که در نتیجه منجر به گرایش مردم به داشتن روحیه ای سازشکارانه و منفعل شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی از مسئولان در محافل از بازگو کردن صلح امام حسن (ع) برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، گفت: آنها سعی بر تحریف اصول و ارزش های انقلاب را دارند و درصدد هستند افکار عمومی را ترغیب کنند که آمریکا خیلی هم مستکبر و ترسناک نیست.

برخی ساده لوحان پیشرفت کشور را منوط به تعامل با استکبار می‌دانند

آیت الله حسنی همدانی گفت: این روزها عدهای ساده لوح، خائن و یا غافل سعی می کنند با تلاش برخی رسانه ها و روزنامه ها بگویند برای پیشرفت نیازمند تعامل با قدرت های استکباری هستیم این در حالی است که عزت دست کدخدایی بی خدا نیست.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل حرکت مرموز این ساده لوحان همیشه هوشیارنه هشدار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه امت حزب الله همیشه آماده است و بر اساس مبانی قرآنی دست از مبارزه با آمریکا نخواهد کشید، گفت: برخی از ساده لوحان جوانان مذهبی را متهم به تندروی می کنند این در حالی است که جوان حزب الهی در آن سوی مرزهای ایران از ارزش های ناب اسلامی دفاع می کنند و به دشمنان اجازه دست درازی به کشور را نمی دهند.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: برخی از این ساده لوحان سعی می کنند با هر روشی به قشر انقلابی ضربه بزنند این در حالی است که جوانان حزب الهی که تفکری انقلابی دارند می توانند از مبانی انقلاب حفاظت کنند.

برخی به دنبال منزوی کردن افراد انقلابی هستند

وی با تاکید بر اینکه هر کسی نمی تواند ادعای انقلابی بدون داشته باشد، گفت: انقلابی بودن مثل اصولگرای و اصلاح طلبی نیست در حال حاضر اصل اصلاح طلبی تغییر کرده است و برخی از اصولگراها تندروی می کنند ولی انقلابی بودن اصول و ملاک های مشخصی دارد.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه انقلابی دروغ نمی گوید، گفت: یک انقلابی هرگز نمی تواند اشرافی زندگی کند اهل خدمت است و از مظلومان دفاع می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مستقیم و غیرمستقیم به دنبال ضربه زدن به افراد انقلابی هستند، گفت: آنها به دنبال منزوی کردن افراد انقلابی و تاثیرگذاری بر حوزه علمیه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: برخی تلاش می کنند فکر غیرانقلابی را در حوزه علمیه گسترش دهند آنها به دنبال کم رنگ کردن نقش روحانیت هستند و به شدت با مبانی و اصول مورد نظر امام راحل مخالفت می کنند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...