نسخه چاپی

نتانیاهو درباره ایران چه گفت؟

عکس خبري -نتانياهو درباره ايران چه گفت؟

یك روزنامه صهیونیستی از نشست پشت درهای بسته نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در نشستی پشت درهای بسته مدعی شده که وی هیچ مشکلی با این احتمال که کمیته تحقیقی بعد از حمله احتمالی اسرائیل به ایران تشکیل شود، ندارد.

نتانیاهو همچنین از مقامات امنیتی اسرائیل به دلیل نحوه تعامل با این موضوع انتقاد کرد و به نگرانی‌های اولیه‌ درباره بر عهده گرفتن مسئولین این اقدام اشاره کرد.

تعدادی از مقامات که در این نشست حضور داشتند و خواستار آن شدند که نامشان اعلام نشود، گفتند که اکثریت کسانی که در این نشست حضور داشتند احساس کردند که نتانیاهو در عزم خود برای عدم اتکا به آمریکا ثابت قدم بوده و می‌توان انتظار داشت که به ارتش اسرائیل دستور حمله به ایران را صادر کند.

برخی از کسانی که در این نشست حضور داشتند نیز اشاره کردند که به نظر می‌رسد اظهارات نتانیاهو بخشی از جنگ روانی است که نتانیاهو و "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل در حال هدایت آن بوده تا آمریکا را برای حمله به ایران تحت فشار قرار دهند.

در این نشست، یکی از شرکت‌کنندگان از نتانیاهو پرسید که وی درباره روز بعدی که اسرائیل به ایران حمله کرد چه فکری می‌کند.

که بر اساس گفته یکی از شرکت‌کنندگان، این سوال نتانیاهو را خشمگین کرد.

نتایناهو با کوبیدن به میز و زدن به سینه گفت: اگر کمیته تحقیقی تشکیل شد، من به آنجا خواهم رفت و خواهم گفت که من مسئولم.

نتانیاهو در این نشست تاکید کرد که وی ترجیح می‌دهد که آمریکا کاری کند اگر چه تایید کرد که آمریکا هم اکنون آمادگی برای انجام حمله نظامی علیه ایران ندارد.

بر اساس گفته نتانیاهو، قبل از آنکه آمریکا تمایلی برای حمله به ایران پیدا کند، باید معیارهای به خصوصی بوجود بیاید.

وی گفت: اگر ایران به غنی سازی 90 درصد به جای 20 درصد بپردازد یا اگر به منافع آمریکا در خلیج فارس حمله شود یا حمله وسیعی به اسرائیل شود، آنگاه آمریکا ممکن است خود را برای حمله آماده کند.

نتانیاهو تایید کرد که شانس این چنین موضوعی در حال حاضر کم است، اگر چه در صورتی که آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، اسرائیل دیگر نیازی به این کار ندارد.

نتانیاهو همچنین گفت حتی اگر راکت‌هایی [علیه رژیم صهیونیستی] شلیک شود به بمب هسته‌ای ارجحیت دارد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره صحت این نشست پشت درهای بسته اعلام کرد که نمی‌تواند درباره موضوعاتی که پشت درهای بسته برگزار شده، اظهار نظر کند.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...