نسخه چاپی

پس از كسب نشان برنز المپيك

كیانوش رستمی: سرم گیج رفت

عکس خبري - كيانوش رستمي: سرم گيج رفت

دارنده‌ نشان برنز المپیك 2012 جو سنگین المپیك را عامل ناكامی در تكرار ركوردهای تمرین و از دست رفتن مدال طلا دانست.


به گزارش نما، رستمي پس از قرار گرفتن در رده‌ سوم المپيك گفت: خدا را شكر در حركت دو ضرب من بهتر از حريفانم بودم اما متاسفانه جو مسابقه‌هاي المپيك بسيار سنگين است و استرس بالايي دارد من چندين بار وزنه 220 كيلوگرمي را زده بودم اما اينجا نتوانستم اين وزنه را مهار كنم. استرسم در مسابقه خيلي بالا بود و در نهايت وزنه 209 كيلويي را مهار كردم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه اگر وزنه 174 كيلوگرمي را در حركت يك ضرب مي‌زد در حركت دو ضرب كار راحت‌تري براي گرفتن طلا داشت گفت: چطور بگويم المپيك ميدان بزرگي است و من استرس زيادي داشتم. من با آمادگي كامل به اين مسابقه‌ها آمدم اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه به علت استرس بالا نتوانستم در حركت يك ضرب وزنه 174 را بزنم.

وي با اشاره به اينكه دو بار در مهار وزنه 214 كيلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتي وزنه را ميخواستم بالا ببرم سرم گيج رفت و نفسم گرفت. يك لحظه نتوانستم جلو را ببينم به همين خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهايت افتاد.

رستمي در پاسخ به سوالي درباره حذف حريفان چيني و بلاروس خود گفت: من قطعا هيچ گاه آرزو نمي‌كنم كه حريفانم ناكام باشند اما براي من رقابت دوستانه و جوانمردانه خيلي لذت‌بخش‌تر است.

رستمي در پاسخ به اين سوال كه سهراب مرادي چرا اوت كرد و حذف شد گفت: خيلي ناراحت شدم مرادي در تمرين 176 كيلوگرم را در يك ضرب و 220 كيلوگرم را در دو ضرب زده بود. اگر من و سهراب ركوردهاي تمرين‌مان را تكرار كرده بوديم طلا و نقره از آن ايران بود.

نخستين مدال آور ايران در المپيك درباره‌ حذف ريباكوف ركورددار حركت يك‌ضرب جهان نيز گفت: فكر مي‌كنم بدن او آماده نبود. فكرش را نمي‌كردم كه حذف شود. به هر حال جو المپيك براي همه سنگين است.

رستمي با بيان اينكه 21 سال دارد و مي‌تواند در المپيك‌هاي بعدي درخشان ظاهر شود گفت: اميدوارم در سال‌هاي آينده با كاهش استرس و افزايش تجربه بتوانم مدال‌هاي خوش‌رنگ‌تري بگيرم. خدا را شكر توانستم مدال بگيرم و دست خالي المپيك را ترك نكنم. من تمام تلاش خود را كردم و با تمام توان در اين مسابقه‌ها ظاهر شدم حالا حسرت نمي‌خورم كه چرا نتوانستم طلا بگيرم. المپيك با همه مسابقه‌ها فرق دارد و نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه قطعا طلا براي كدام ورزشكار است. من با وضعيت خيلي خوبي در اين رقابت‌ها شركت كردم اما در نهايت برنز گرفتم.

وي با اشاره به قهرماني خود در جهان گفت: مي‌توانستم در اين رقابت‌ها در مجموع 400 كيلو را بزنم اما اين امر محقق نشد خدا را شكر مي‌كنم كه لااقل برنز گرفتم تا دل مردم ايران و بويژه كرمانشاهي‌ها را شاد كنم.

وي با قدرداني از كورش باقري مربي تيم وزنه‌برداري خاطرنشان كرد: باقري حق دارد كه الان ناراحت باشد. او خيلي به من كمك كرد كه بتوانم اين مدال را بگيرم و بابت زحمات شبانه‌روزي كه در طول يك سال گذشته براي من كشيد از او قدرداني مي‌كنم.

وي با اشاره به ناكامي سهراب مرادي در بالا بردن وزنه خود در حركت يك ضرب گفت: بيشترين چيزي كه به من استرس وارد كرد اوت شدن سهراب مرادي در حركت يك ضرب بود. من شاهد تمرين‌هاي او بودم و مي‌دانستم كه مرادي با وضعيت خيلي خوبي به المپيك آمد اما وقتي ناكام شد من دچار استرس زيادي شدم و ترسيدم كه نكند من نيز نتوانم در حركت يك ضرب خوب كار كنم. همين استرس بر كارم تاثير گذاشت و در نهايت موجب شد كه به برنز اكتفا كنم.

دارنده مدال برنز رقابت‌هاي المپيك در پايان گفت: از ركوردم راضي نبودم به هر حال همين كه مدال برنز را گرفتم خدا را شكر مي‌كنم. مدال المپيك هميشه مي‌ماند. من سال گذشته مدال طلاي جهاني را گرفتم و حالا يك برنز المپيك را هم دارم. نمي‌دانم چگونه حالم را توصيف كنم. ناراحتي و خوشحالي همه چيز با هم الان در من وجود دارد اميدوارم كه در المپيك‌هاي بعدي بهتر كار كنم و با تجربه بيشتر در رقابت‌هاي مختلف بتوانم در دوره بعد طلا بگيرم.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...