نسخه چاپی

لندنی‌ها خود را برای 10 حمله تروریستی آماده كرده‌اند

روزنامه ساندی تایمز در گزارشی روز یكشنبه از طرحی خبر داد كه بر اساس آن نیروهای مسلح و پلیس لندن به منظور مقابله با حداقل ۱۰ حمله تروریستی به حالت آماده باش در آمده اند.

به گزارش نما، ساندی تایمز در این گزارش نوشت: به یگاه ویژه و پلیس لندن گفته شده که خود را برای مواجه شدن با 10 حمله مسلحانه همزمان آماده کنند.

این روزنامه انگلیسی افزود: درحالی که نگرانی ها از بازگشت تروریست هایی که از سوریه باز می گردند تا حملات مشابه پاریس را در لندن تکرار کنند رو به افزایش است، به آژانس ملی جرم انگلیس دستور داده شده است تا فعالیت نیروهای مسلح را در لندن به شدت مورد توجه قرار دهد.

ساندی تایمز به نقل از یک مقام آگاه از لایحه مرتبط با افزایش تدابیر امنیتی نوشت: ما پیشتر خود را برای سه حمله همزمان آماده می کردیم؛ اما اتفاق پاریس نشان داد که ما باید برای بیشتر از آن آماده باشیم. ما اکنون آماده هفت، هشت، نه و یا ده حمله همزمان هستیم.

به گفته این روزنامه انگلیسی ارتش این کشور نیز اکنون در خارج از لندن مستقر و به حالت آماده باش درآمده تا درصورت بروز حادثه خود را برای کمک رسانی برساند.

ساندی تایمز نوشت: این تدابیر امنیتی در پی آن صورت گرفت که گفته می شود پلیس بلژیک برای دستگیری «صالح عبدالسلام» مغز متفکر حملات 13 نوامبرگذشته پاریس، عمدا به پای او شلیک کرده است.

عبدالسلام جمعه گذشته در یک عملیات 4 ساعته و پس از اصابت تیر به پایش، تسلیم پلیس شد؛ «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه لحظاتی بعد از دستگیری این فرد، سخنرانی کرد و گفت که وی باید برای محاکمه به روش فرانسوی، به پاریس مسترد شود.

در جمعه سیاه پاریس، چندین عامل انتحاری با به رگبار بستن مردم در سالن تالار «بتکلان» و انفجار خود در مجاورت ورزشگاه «استد دو فرانس»، 130 فرانسوی را کشتند و 368 نفر را زخمی کردند.

عبدالسلام به بازجویان گفته است که قرار بوده خودش را در میان تماشاگران ورزشگاه پاریس منفجر کند که در لحظه آخر از این کار منصرف شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...