نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش كشور/نامگذاری سال برگرفته از تعالیم دینی است

علمای اهل سنت هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل»، افزودند : اقتصاد مهم ترین عرصه برای توجه در كشور مطرح و با عنایت به اوضاع اقتصادی كشور و دوران پسابرجام ، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه ای شفابخش معرفی گردید.

به گزارش نما؛ شیخ علی ماهی گیر امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در پیام نوروزی سال 95 گفت:سال ۹۴ همانند سالهای دیگر، آمیزه‌ای از «شیرینی‌ها و تلخی‌ها»، و «فرازها و فرودها» و شامل «فرصتها و تهدیدها بود و امیدواریم سال ١٣٩٥ خورشیدی سالی موفق برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد و کشور عزیزمان به اهداف متصور در سند چشم انداز نیز دست یابد.



ماهی گیر ، عید نوروز مبدا تحول در عالم طبیعت است، فرارسیدن عید را محضر مقام معظم رهبری و قاطبه مردم ایران به خصوص مردم ولایتمدار هرمزگان تبریک و تهنیت، گفت و سال 95 را سالی پرخیر و برکت با امنیت ،عافیت ،سال پیروزی و موفقیت برای تمام مردم مسلمان جهان آرزو کرد .



امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک با اشاره به اینکه در سال جدید نیز با عمل به فرموده های رهبری و اهتمام و عنایت بیشتر به منویات رهبر معظم انقلاب به طور قطع توفیق بیشتری را کسب خواهیم کرد ، خاطر نشان کرد: به فضل خدا در سال جدید ما شاهد شکوفایی ایران عزیز و موفقیت جهان اسلام خواهیم بود.



نامگذاری سال برگرفته از تعالیم دینی است

وی با بیان اینکه در تعالیم اسلامی سفارش به اقتصاد و کسب و کار و بشارت به تجارت و پیشه وران به وضوح دیده می شود ، تصریح کرد: بزرگان اسلام در خشکی و دریا به کسب معاش می پرداختند در نخلستان ها کار می کردند پیامبر (ص) فرمود «ان الله یحب المومن المحترف» خداوند مومن پیشه ور را دوست دارد و نیز فرمود «احل ما اکل الرجل من» کسبه یعنی حلال تر چیزی که مرد بخورد آن است که از کسب او باشد.


ماهی گیر ادامه داد: بر همین اساس در یک جامعه اسلامی تلاش بر این است که آن جامعه تولید داشته و به تولیدات خود متکی باشد و سعی کند مایحتاج جامعه را حتی الامکان در خود تولید نماید و ایده اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل که توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال کشورمان تعیین شده برگرفته از همین مفهوم است.



امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری ، افزود : اقتصاد مهم ترین عرصه برای توجه در کشور مطرح و با عنایت به اوضاع اقتصادی کشور و دوران پسابرجام ، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه ای شفابخش معرفی گردید.



تحقق شعار سال رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی،راز موفقیت کشور است



مولوی عقیل شیهک زهی امام جمعه اهل سنت جاسک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به نامگذاری سال95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» افزود: رهبر معظم انقلاب در شرایطی امسال را به این اسم، نامگذاری کردند که استکبار جهانی در اتاق های فکر خود با طراحی سناریوهای مختلف تلاش می کند تا با ایجاد اختلاف در داخل کشورهای اسلامی و بین مردم و دولت، زمینه نفوذ خود را فراهم سازد.



وی با بیان این که شعار هر ساله رهبری با هوشیاری ارائه می شود و تاکید بر اقتصاد و چالش های پیش روی آن از بیانات ارزشمند رهبری است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن ،بیش از پیش باعث موفق تر شدن و پشرفت دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی کارها وفعالیت های روزمره می شود.



شیهک زهی افزود: تحقق شعار سال جاری "اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل" همکاری بیشتر دولت و ملت شریف ایران را می طلبد و اگر ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و دولت عزیز این شعار را عملی و اجرایی کنند، ما به پیشرفت های بی نظیری در عرصه های مختلف دست پیدا خواهیم کرد و بیش از پیش کشوری نمونه و الگو برای ملت های جهان خواهیم بود.



وی بیان داشت: همگی وظیفه داریم، رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال 95 را عملی و اجرایی کرده، تا در سال جاری به موفقیت های کثیری دست یافته و از دسیسه ها و توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در امان باشیم.



امام جمعه اهل سنت جاسک با بیان اینکه ایران اسلامی قدرتمندترین و تاثیرگذارترین کشور مسلمان منطقه است، افزود: دشمنان نیز این واقعیت را پذیرفته و قبول کرده اند و به همین دلیل برای متزلزل ساختن پایه های نظام اسلامی دست به توطئه های مختلفی می زنند که تضعیف اقتصاد ایران و پایین بردن قدرت خرید مردم و دلسرد کردن آنها از نظام یکی از آنهاست.



وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تاکید پیاپی به حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، راهبرد مقابله با تحریم ها، تقویت زیرساخت های اقتصادی، توجه به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی را در این امر می دانند و بر آن اصرار دارند.



مولوی عقیل شیهک زهی در پایان بر ضرورت وحدت حول محور ولایت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی در بین کشورهای اسلامی مقتدر و باثبات است و دشمنان ما جرات تجاوز و تعدی به این کشور را ندارند به دلیل وجود وحدت و درایت پیامبرگونه رهبری انقلاب است.

۱۳۹۵/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...