نسخه چاپی

شمارش آراء همه پرسی قانون اساسی سوریه آغاز شد

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که با پایان زمان رأی گیری در ساعت 10 دیشب، شمارش آراء همه پرسی قانون اساسی در این کشور در تمامی مراکز آغاز شده است.

پیش از این قرار بود که مراکز انتخاباتی در ساعت 7 عصر تعطیل شوند، اما با توجه به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در ساعت پایانی باعث شد تا همه پرسی تا ساعت 10 شب تمدید شود.

تلویزیون سوریه گزارش داد که احتمالا نتایج اولیه بعد از ساعاتی از آغاز شمارش آراء اعلام خواهد شد و نتایج نهایی انتخابات نیز عصر روز دوشنبه یا ظهر سه شنبه اعلام خواهد شد.

مردم سوریه با استقبال گسترده از همه پرسی قانون اساسی این کشور باعث شگفتی رسانه های غربی شدند. آنها دیروز از اقوام مختلف کرد، مارونی، دروزی، مسیحی،سنی و علوی پای صندوق های رای حضور یافتند تا آمادگی خود را برای ورود به فرایند اصلاحات سیاسی در این کشور توسط بشار اسد اعلام کنند.

سوری‌ها با وجود تلاش‌های افراد تروریست برای ایجاد ناامنی در حوزه‌های رای گیری، در شهرهای مختلف از جمله دمشق، حلب، ریف دمشق، طرطوس، لاذقیه، الحسکه، قامشلی، جسر الشغور و حمص حضور قابل توجهی در این همه پرسی داشتند.


رسانه‌های غربی طبق روال معمول و موضع‌گیری همیشگی خود در قبال سوریه سعی کردند تا در آستانه برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی این کشور، فضا را در سوریه بسیار متشنج جلوه دهند. استفاده از تیترهایی نظیر برگزاری همه‌پرسی در "خون‌ریزی" و در "ناآرامی" از جمله ترفندهایی بود که رسانه‌های جریان غالب برای انعکاس اخبار سوریه به کار گرفتند.


در حالی که همه پرسی قانون اساسی دیروز در سوریه بدون نقص امنیتی برگزار شد سایت بی بی سی رسانه دولتی انگلیس تیتر یک خود را به اوضاع شهر حمص در این کشور اختصاص داد و سعی کرد که مشارکت مردم در این همه پرسی را ضعیف جلوه دهد.

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...