نسخه چاپی

ناگفته‌های شمقدری از قلاده‌های طلا

عکس خبري -ناگفته‌هاي شمقدري از قلاده‌هاي طلا

رییس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهارنظرش درباره‌ی پروژه سینمایی «قلاده‌های طلا» اعلام كرد كه نزدیك به یك میلیارد تومان به این پروژه كمك كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا شمقدری با اشاره به مراحل ساخت فيلم ابوالقاسم طالبي يادآور شد: آقاي طالبي همزمان با ساخت فيلم «پايان نامه» روزي به من گفت: «مي‌خواهم فيلمي در خصوص فتنه 88 و ابعاد گسترده آن كار كنم. آيا شما حمايت خواهيد كرد؟» گفتم قطعا اين يكي از سياست‌هاي ماست.
وي ادامه داد: بعدا كه ايشان فيلمنامه را كامل كرده بود و براي مطالعه و نظرخواهي به من داد، گفت: «من تلاش مي‌كنم بودجه فيلم را از جاي ديگري جور كنم كه مبادا به عنوان كار دولتي، فيلم را جريانات روشنفكري و مخالف در سينما بكوبند.» من هم گفتم احتياط خوبي است. اما هر وقت ديدي هيچ كس سرمايه‌گذاري نمي‌كند به هر حال ما حاضريم.

شمقدري تصريح كرد: بعد فهميدم با «روايت فتح» به نتيجه رسيدند. در ميانه فيلمبرداري خبر شدم مشكلاتي براي فيلمنامه به وجود آمده و حتي حرف از توقف كار به وجود آمده كه من سرانجام با دو طرف شروع به رايزني كردم و بالاخره مسئولان را كه معترض بودند قانع كردم كه اگر واقعا قصد توقف كار را دارند حداقل بگذارند پس از پايان فيلمبرداري و آماده شدن نسخه اكران كه در ميانه كار براي هيچ كس تبعات خوبي ندارد.
رييس سازمان سينمايي يادآور شد: در مراحل پاياني فيلمبرداري و تدوين بحث كمبود نقدينگي و بودجه مطرح شد كه بلافاصله آمادگي سازمان سينمايي را براي مشاركت در سرمايه‌گذاري اعلام كرديم و در نهايت موسسه رسانه‌هاي تصويري قرار شد با پرداخت يك سوم هزينه‌هاي فيلم در يك سوم حقوق و مالكيت اين فيلم مشاركت كند و اين نقدينگي كه نزديك يك ميليارد تومان بود اواسط دي ماه 90 به پروژه تحويل داده شد.

شمقدري با يادآوري حضور «قلاده‌هاي طلا» در جشنواره‌ي فيلم فجر گفت: در مرحله جشنواره هم مسوولاني معترض كار بودند و با پخش فيلم مخالفت جدي داشتند اما با جديت و رايزني ما و به خصوص آقاي دكتر حسيني و انعكاس موضوع به دفتر مقام معظم رهبري و دفتر رياست محترم جمهور در نهايت فيلم در جشنواره به نمايش درآمد كه الحمدلله با استقبال خوبي روبرو شد و جاي نگراني هم نبود. بعدها آقاي طالبي از ما خواست تا پايان اكران عمومي از سوي ما خبري صادر نشود كه سازمان سينمايي در ساخت فيلم مشاركت كرده است.

وي ادامه داد: آقاي طالبي معتقد بود برخي از اين خبر سوء استفاده‌هاي خود را خواهند كرد و دوباره با چسباندن آن به جريان موهوم انحرافي براي انكار آن دردسر درست كنند و ماهم پذيرفتيم.
شمقدري با اشاره به مصاحبه‌ي فروردين ماه ابوالقاسم طالبي در برنامه‌ي «هفت» يادآور شد: عليرغم مصاحبه صريح آقاي ابوالقاسم طالبي در برنامه «هفت» مبني بر عدم حمايت سازمان سينمايي از اين فيلم، ما هم واكنشي نداشتيم و سخني نگفتيم. اما الان به نظر مي‌رسد بيان اين همكاري ديگر نتواند دست‌آويزي براي ضربه زدن به اين كار سينمايي شود. به هر حال الان سازمان سينمايي و موسسه رسانه‌هاي تصويري به عنوان يكي از مالكان و سرمايه‌گذاران اين فيلم سينمايي اعلام مي‌شوند و باز هم اعلام مي‌كنم از هر پروژه سينمايي كه فتنه‌هاي در مسير پيشرفت انقلاب اسلامي را افشا مي‌كنند، حمايت خواهيم كرد.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...