نسخه چاپی

نارضایتی 87درصد فرانسویان از سیاست اقتصادی دولت

نتایج یك نظرسنجی نشان می دهد كه از هر ۱۰ فرانسوی نزدیك به ۹ نفر از سیاست های اقتصادی دولت شان ناراضی هستند.

به گزارش نما، نظرسنجی موسسه «اودوکسا» (Odoxa) به سفارش روزنامه اقتصادی «لزاِکو» نشان می دهد که 87 درصد فرانسویان سیاست های اقتصادی دولت فرانسه را «تقریبا بد» و «بسیار بد» ارزیابی می کنند.

این نظرسنجی در روزهای 17 و 18 مارس (27 و 28 اسفند) و درجامعه آماری یک هزار و 16 فرانسوی بالای 18 سال صورت گرفته است.

«گائل اسلیمان» رئیس موسسه نظرسنجی اودوکسا در یادداشتی عنوان کرد: نتایج این نظرسنجی در فاصله یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری و احتمال نامزدی «فرانسوآ اولاند» برای یک دوره دیگر، نگران کننده است.

درماه مارس (اسفند/ فروردین) 2011 میلادی و در زمان ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» در فرانسه، 75 درصد فرانسویان از سیاست اقتصادی دولت ناراضی بودند. سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد از آن (2012 میلادی) نتوانست بر اولاند رقیب سوسیالیستش به پیروزی دست یابد.

اسلیمان همچنین اعلام کرد: نتایج این نظرسنجی به نتایج نظرسنجی سال 2014 میلادی بسیار نزدیک است. در آن زمان نیز 86 درصد مردم فرانسه از سیاست اقتصادی دولت اولاند اعلام نارضایتی کرده بودند.
نتایج نظرسنجی اودوکسا همچنین حکایت از آن دارد که بیشتر مردم فرانسه(61 درصد)«امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد را بر «مانوئل والس» نخست وزیر ترجیح می دهند. در نوامبر (آبان/ آذر) سال 2015 میلادی، این آمار 48 درصد اعلام شده بود.

«وارونه کردن منحنی بیکاری» از مهمترین وعده اقتصادی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری 2012 بود که هنوز محقق نشده است. رسانه های فرانسه این امر را بزرگترین مانع اولاند برای اعلام نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری می دانند.

سال گذشته روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اولاند را ناکام ترین جمهوری فرانسه در جبهه مبارزه با بیکاری خواند و نوشت: تعداد بیکاران فرانسه در دو سال نخست ریاست جمهوری اولاند 564 هزار و 400 نفر افزایش یافت و این در حالی است که در دو سال نخست دوران ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» این میزان 405 هزار و 700 نفر و در زمان مشابه دوران «ژاک شیراک» 179 هزار و 100 نفر اعلام شده بود.

این در حالی است که نظرسنجی ماه های گذشته نیز همواره از ادامه روند نزولی میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه حکایت داشته است.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...