نسخه چاپی

افشای اسناد پزشكی درباره وضعیت حاكم بیمار آل سعود

برخی اسناد پزشكی از وخامت حال «ملك سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی پرده برداشته و حاكی از این است كه وی به تنهایی قادر به تصمیم گیری نیست تا جایی كه تصمیماتی كه تا كنون به نام او گرفته شده است، زیر سوال می‌رود.

به گزارش نما به نقل از روزنامه السفیر، با فاش شدن برخی اسناد پزشکی ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی که حاکی از وخامت وضعیت مغزی او بوده و از زوال عقلی او حکایت دارد تصمیماتی که از مدتها پیش به نام او گرفته می شد، زیر سوال می رود.

زوال عقلی شاه سعودی محرمانه ترین رازهای عربستان

نوع بیماری «زوال عقلی» تشخیص داده شده و نام بیمار نیز ملک سلمان بن عبدالعزیز است، کسی که رهبری عربستان را به دست دارد.

این داستان که در سال 2008 آغاز شد یکی از محرمانه ترین رازهای خاندان حاکم سعودی است.

به عبارت بهتر حال ملک سلمان نیز مانند سایر پادشاهان بیمار سعودی است که در سالخوردگی به تخت پادشاهی تکیه زدند با یک تفاوت و آن اینکه شاهان قبلی از بیماری های جسمی رنج برده و با بیماری خود کنار آمدند و بیماری مغزی نداشتند.

هیئت بیعت سعودی قادر به برکناری پادشاه مریض نیست

بر اساس گزارش های پزشکی ملک سلمان شاه کنونی عربستان از زوال عقلی رنج می برد بدون اینکه هیئت بیعت سعودی با 34 عضو شامل فرزندان ونوه های پادشاه بتوانند برای برکناری او دخالت داشته باشند هرچند این حق را دارند.

هشدارهای یک شاهزاده سعودی درباره خطرات بیماری پادشاه برای کشور

چند ماه پیش «سعود بن سیف النصر» یک امیر سعودی در مورد خطرات بیماری پادشاه برای آینده کشور هشدار داده و گفت « به دلیل ناتوانی ملک سلمان در رهبری کشور و اداره امور و نیز ریاست شورای وزیران و با توجه به وضعیت جسمی و بیماری های متعدد،او، باید فرد دیگری را به جای او بر سرکار آورد».

سیطره کامل محمد سلمان بر پدرش

وی همچنین اظهار داشت اکنون فاش شده است که مشکل خطرناک در وضعیت جسمانی پادشاه زوال عقلی او است به گونه ای که کاملا تحت کنترل پسرش محمد در آمده است.

محمد بن سلمان پادشاه در سایه

اما ملک سلمان تا زمانی که کشمکش بر سر جانشینی خود بین «محمد بن نایف» و محمد بن سلمان را به نفع پسرش محمد نهایی نکند، کنار نخواهد رفت، حال آنکه محمد بن سلمان پادشاه در سایه است و اختیار دیوان پادشاهی و وزارت دفاع را به دست داشته و با در اختیار داشتن شورای امور اقتصادی و توسعه عملا اقتصاد کشور را نیز تحت کنترل خود در آورده است.

هنگامی که پادشاهی بیمار که دچار زوال عقلی است، قدرت را در سعودی به دست گرفته محمد بن سلمان پسر او به بازیگر اصلی این کشور تبدیل شده و نظرات خود را بر آمریکا و خاندان حاکم سعودی و نیز نهاد مذهبی که مثلث تصمیم گیری در عربستان به شمار می آیند، تحمیل کرد با این همه نتوانسته است روند شمارش معکوس قدرت سعودی را متوقف کند.

تشخصی بیماری ملک سلمان موجب شده است این شک و تردید به وجود بیاید که آیا تمام تصمیمات وی از زمان به قدرت رسیدن قبل از 13 ماه پیش تا کنون را خود گرفته است؟

از هم اکنون به بعد باید در بررسی تمام تصمیمات بزرگ پادشاهی این نکته را در نظر داشت که تصمیمات او در پرتو پیشرفت زوال سلول های مغزی گرفته شده است در نتیجه در ارزیابی این تصمیمات نباید فقط به عوامل سیاسی اکتفا کرد.

زوال هر روزه قدرت ذهنی پادشاه

بر اساس گزارش های ویژه پزشکی، قدرت ذهنی ملک سلمان که به او اجازه می دهد کارهای روزمره را به عنوان راس قدرت سعودی انجام دهد، هر روز رو به زوال است.

با دستیابی به بخشی از پرونده پزشکی او معلوم شد که وی از هم اکنون تا یک سال و نیم دیگر به دلیل وخامت وضعیت ذهنی و توانایی فکری، قادربه اتخاذ هیچ تصمیم سیاسی نیست و احتمال خطرناک تر اینکه در اصل وی از چند سال پیش قادر به اتخاذ تصمیماتی که به وی نسبت داده می شد، نبود.

با پیشرفت بیماری زوال عقلی پادشاه که از سال 2008 به آن مبتلا است، وی قادر نخواهد بود با محیط اجتماعی اطراف خود ارتباط برقرار کند، حال آنکه پزشکان از سال 2009 اعلام کردند که وی تا شش یا هشت سال دیگر کاملا قدرت عقلی خود را از دست می دهد.

ناتوانی تصمیم گیری پادشاه سعودی

بر اساس شمارش معکوس وخامت بیماری ملک سلمان، اطلاعات پزشکی حاکی از این است که وی با از دست دادن تعداد زیادی از سلول های مغزی خود روبرو خواهد شد که نخستین و خطرناک ترین نتیجه آن به ویژه برای کسی که کشور را اداره می کند، این است: ناتونی در هرگونه تصمیم گیری.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...