نسخه چاپی

تمجید عالم بارز عربستانی از نصرالله

سخنان اخیر شیخ حسین الراضی از علمای بارز منطقه الاحساء عربستان در حمایت از حزب الله لبنان و دعوت وی از مقامات سعودی برای رها كردن حزب الله و اصلاح اوضاع نابسامان عربستان، واكنش مقامات سعودی را برانگیخت.

به گزارش نما، آیت الله "شیخ حسین الراضی" عالم بارز عربستانی فاش کرد که مسؤولان سعودی او را از امامت نماز جمعه منع کرده اند.
این عالم بارز، امام مسجد رسول اعظم (ص) در شهر "العمران" در منطقه "الاحساء" (شرق عربستان) است.

روزنامه سعودی "الوطن آنلاین" دوشنبه در مقاله ای نوشت: شیخ حسین الراضی که قبلا نیز از اعدام شیخ باقر نمر النمر انتقاد و مداخله ائتلاف سعودی در امور یمن را محکوم کرده بود، در خطبه نماز جمعه این هفته، بر خلاف هشدار وزارت کشور سعودی درباره هرگونه ابراز همدردی یا تعامل با حزب الله، زبان به تعریف و تمجید از سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب گشود؛ امری که وی را در معرض پیگرد قانونی و مجازات شدید قرار خواهد داد.

این مقاله حقایق ذکر شده از زبان شیخ حسین الراضی را که در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت، اتهام علیه سعودی توصیف کرده است.

شیخ عبدالرحمن العسکر مشاور وزارت امور اسلامی و اوقاف سعودی نیز در این خصوص گفت: اگر این امر صحت داشته باشد، تدابیر لازم برای برخورد با وی از سوی مراجع ذی صلاح اتخاذ خواهد شد.

شیخ حسین الراضی از مقامات سعودی خواسته بود که حزب الله را که عزت اسلام را احیا کرده و رژیم اشغالگر اسرائیل را شکست داده است رها کنند و به اصلاح امور نابسامان کشور بپردازند.
وی تصمیم وزرای خارجه عرب در تروریستی خواندن حزب الله را لکه ننگ همیشگی بر پیشانی اعراب توصیف کرد.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...