نسخه چاپی

شكایت وكیل «جناب‌خان» به مراجع قانونی

هرگونه تولید، توزیع و فروش غیرقانونی عروسك جناب خان، ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش نما، وکیل عروسک جناب خان گفت : به محض اطلاع از تولید، توزیع و فروش غیر قانونی عروسک جناب خان، شکایت خود را در مرجع قضایی مطرح کردیم و دستور توقف تولید و جمع آوری عروسکها را گرفتیم.

رمضانعلی برزمینی افزود: متاسفانه در ابتدا تولید کنندگان و فروشندگان مطلع شدند و اقدام به جمع آوری عروسکها کردند اما تعدادی از آنها کشف و تحویل مراجع ذیربط شده است.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه دستور توقیف عروسک جناب خان در سطح کشور قابل اجراست گفت: با توجه به اینکه این اثر هنری را هنرمندان آن به ثبت رسانده اند و این تولید غیر مجاز آن خسارت زیادی را متوجه آنها کرده است بنابراین کسی حق تولید آن را ندارد و برخورد قانونی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی مجازات این کار را جزای نقدی و زندان دانست و گفت: برخورد با متخلفان نه تنها در سطح تهران بلکه در سراسر کشور هم اجرایی است و گزارشهایی به دست ما رسیده است که این عروسکها به صورت غیر بهداشتی تولید می شود و حساسیت زاست یعنی از مواد اولیه استاندارد تهیه نمی شود.

دکتر برزمینی افزود:این عروسکها حتی اگر با کیفیت ساخته شود نیز غیر قانونی است و فعلاً‌ تعدادی از این عروسکها جمع آوری و مراکز تولید آن شناسایی شده است که اقدام قانونی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: برخورد قضایی دراین باره قاطع است اما بخش دیگر کار، فرهنگی است که همه مردم باید رعایت کنند و اگر پایبند به آن نباشند کاری خلاف، غیر شرعی و غیرقانونی است و همکاری در این امر چه درباره این عروسک و نمونه های مشابه آن، یاری رساندن به هنرمندان و صاحبان این آثار است.

وکیل عروسک جناب خان تاکید کرد: لازم به ذکر است پس از برخوردی جدی با تولید و توزیع غیرقانونی این عروسک ها، مطالبه خسارت خواهد شد و اعمال مجازات برای متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اصل این است که افراد از قانون آگاهی دارند و با توجه به اینکه برای تولید کنندگان متخلف محصولات مشابهی مانند کلاه قرمزی و ... شکایت هایی ثبت شده است، نمی توانیم باور کنیم که از مراحل قانونی آن مطلع نیستند بلکه افراد سود جویی هستند که کاملاً مطلع اند و در اکثر مغازه ها این عروسک را به فروش می رساندند و وقتی مراجعه کردیم ابتدا منکر این عروسکها می شدند ولی پس از بازدید از مغازه ها و انبارها تعداد زیادی به دست آمد که به صورت زیرزمینی با قیمتهای مختلف معامله می شود .

برزمینی تاکید کرد: توصیه ام به مردم عزیز این است که تلاش کنند خنده را از هنرمندان و تیمی که مدتها سعی کردند خنده را برایشان به ارمغان بیاورند ، نگیرند و حق آنان را به عنوان صاحبان این عروسکها محفوظ بدانند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۱۳۹۵/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...