نسخه چاپی

شناسایی یكی دیگر از مظنونان حملات پاریس

در پی دستگیری عبدالسلام، عامل احتمالی ترورهای پاریس، پلیس و دادستان بلژیك اعلام كرد كه به هویت مظنون دیگری پی برده است.

به گزارش نما، در پی دستگیری عبدالسلام، عامل احتمالی ترورهای پاریس، پلیس و دادستان بلژیک اعلام کرد که به هویت مظنون دیگری پی برده است. ماموران تحقیق اثر DNA مظنون را در باقیمانده‌ مواد منفجره‌ای که در حملات پاریس به کار رفته، پیدا کرده‌اند.

دادستان بلژیک از شناسایی یکی از همدستان صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات ماه نوامبر پاریس خبر داد.

به گفته دادستان، فرد شناسایی شده نجم العشراوی نام دارد که ۲۴ ساله است و همچنان فراری است. او در حمله روز جمعه پلیس بلژیک برای دستگیری صلاح عبدالسلام در محل نبوده اما کارت شناسایی از او یافت شده که او در آن با نام سوفیان کایال شناخته شده است

در این راستا پلیس بلژیک در تعقیب مظنون دیگر عملیات تروریستی پاریس به نام "نجم العشراوی" است که تاکنون با هویت جعلی سوفیان کایال در شهر بروکسل بلژیک زندگی می‌کرده است.

بنا بر گزارش‌های رسمی، این جوان ۲۴ ساله با نام جعلی خود خانه‌ای در محله‌ "اویل" در حوالی شهر "نامور" در جنوب بلژیک اجاره کرده بوده که عوامل دیگر ترورهای پاریس از آن به عنوان مقر اصلی تدارکات اولیه‌ ۱۳ نوامبر استفاده کرده‌اند.

دادستانی بلژیک همچنین از یافتن آثار انگشت این مظنون در خانه‌ محله‌ "اویل" و نیز در آپارتمان محله‌ "شربک" در بروکسل خبر می‌دهد که تروریست‌ها برای مدت زمان کوتاهی در آن‌ها اقامت داشتند.

به گفته دادستان بلژیک، در ماه سپتامبر گذشته صلاح عبدالسلام، دو بار به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر کرده است و این سفر را با یک خودروی اجاره‌ای انجام داده است.

بازرسان پلیس همچنین می‌گویند که اثر DNA نجم العشراوی در باقیمانده‌ مواد منفجره‌ای که در حملات پاریس به کار رفته، یافت شده است.

بر اساس گزارش‌های ماموران آگاهی بلژیک، نجم العشراوی با نام سوفیان کایال روز ۹ سپتامبر سال میلادی جاری همراه با عبدالسلام و محمود بلغید در مرز اتریش - مجارستان یک بار مورد کنترل قرار گرفته‌اند.

محمود بلغید روز سه شنبه در حمله‌ پلیس به محله‌ "فورست" شهر بروکسل در اثر اصابت گلوله کشته شد. در این روز عملیات تفتیش نیروهای امنیتی پلیس بلژیک، به تیراندازی شدید انجامید و در پی آن محمود بلغید که به مسلسل مجهز بود، کشته شد. در این درگیری که نیروهای پلیس ضدترور فرانسه نیز در آن شرکت داشتند، چهار مأمور پلیس مجروح شدند.

عبدالسلام روز جمعه ۱۸ مارس، در پی ردیابی‌های ناشی از کشف اثر انگشت او در محله "مولن‌بیک" بروکسل دستگیر شد. او در جریان عملیات ضدتروریستی نیروهای امنیتی در بروکسل، از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت شد. در حمله‌های همزمان به چند نقطه‌ شهر پاریس در ۱۳ نوامبر، نزدیک به ۱۳۰ تن کشته شدند.

عبدالسلام که ۲۶ سال دارد و مراکشی‌تبار است، متهم شده که برای تروریست‌ها محلی برای زندگی و تدارک عملیات تروریستی خود اجاره کرده است.

او ظاهرا تروریست‌هایی که در برابر سالن کنسرتی در پاریس خود را منفجر کردند، با خودرویی کرایه‌ای به این محل برده و سپس با دیگر مظنونان به بلژیک گریخته است. عبدالسلام برادر یکی از تروریست‌های انتحاری است.

بنا به گزارش دادستانی پاریس، قرار بوده که عبدالسلام نیز در این حملات تروریستی خود را منفجر کند، ولی در آخرین لحظه از این کار منصرف شده است.

ماموران آگاهی بلژیک همچنین گزارش می‌دهند که بلغید و العشراوی در شب ۱۳ نوامبر در تماس تلفنی با یکدیگر قرار داشتند. بر این اساس، احتمال این که بلغید در شب ترور در محل کنسرت پیامک تروریست‌ها مبنی بر این که "الان شروع می‌کنیم" را دریافت کرده باشد، "بسیار زیاد" است.

عبدالحامی ابوعود که مظنون به طراحی این عملیات است، پس از دریافت پیامک مزبور به شماره‌ای در بلژیک تلفن می‌کند که بنا به گفته‌ بازرسان پلیس «احتمالا به العشراوی تعلق داشته است.»

قاضی دادگاه بروکسل به نقل از بازجویی‌های اولیه ‌از عبدالسلام، همچنین اعلام کرده که این متهم احتمالا درصدد انجام عملیات دیگری بوده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...