نسخه چاپی

شورای نگهبان آراء ۴ منتخب اصفهان را تائید كرد/ جزئیات ابطال آراء منتخب سوم

استاندار اصفهان با اعلام ابطال آرای منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از وزیر كشور خواستیم تا علت ابطال آرا منتخب سوم اعلام شود كه این موضوع اكنون در حال پیگیری است و باید منتظر نتایج بمانیم.

به گزارش نما، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی نتایج انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان اظهار داشت: براساس اعلام شورای نگهبان صحت انتخابات در 15 حوزه انتخابیه اصلی و 35 حوزه انتخابیه فرعی تأیید شده است که در این میان فقط تکلیف انتخابات سمیرم و شهرضا مشخص شده که نتیجه انتخابات در این حوزه نیز در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

وی با اشاره به بررسی صحت انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان بیان کرد: براساس ابلاغیه شورای نگهبان که در اختیار استانداری اصفهان قرار گرفته است، آراء منتخب سوم مردم اصفهان باطل شده اما آراء منتخبان اول، دوم، چهارم و پنجم صحیح و مورد تأیید قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای نگهبان در آخرین روز سال 94 این نامه را به ما ابلاغ کرد، تصریح کرد: من در روز اول فروردین در همین رابطه با وزیر کشور صحبتی را مطرح کردم و درباره اعتراض منتخب سوم انتخابات نیز مسائل عنوان شده را به وزیر بیان کردم.

وی افزود: ما از وزیر خواستیم تا علت ابطال آرا منتخب سوم اعلام شود که این موضوع اکنون در حال پیگیری است و باید منتظر نتایج بمانیم.

زرگرپور با اشاره به نحوه ورود نماینده جایگزین منتخب سوم اصفهان به مجلس بیان کرد: براساس آراء، نفر ششم 26.2 درصد آراء را به خود اختصاص داده اما در این باره شورای نگهبان باید تصمیم‌گیری کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تصمیم شورای نگهبان درباره چگونگی تکمیل فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان فصل‌الخطاب است، گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم که نفر ششم جایگزین شود اما در این باره هرچه از سوی شورای نگهبان اعلام شود، باید اجرا شود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...