نسخه چاپی

۱۵ كیلو مواد منفجره در بروكسل كشف شد

دادستان فدرال بلژیك از كشف ۱۵ كیلوگرم مواد منفجره قوی در عملیات تجسس پلیس در بروكسل خبر داد.

به گزارش نما، «فردریک ون لو» دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد نیروهای پلیس در عملیات تجسس در محله اسکاربیک در بروکسل 15 کیلو مواد منفجره قوی کشف کرده‌اند.

وی امروز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای پلیس در این عملیات 150 لیتر استون، 30 لیتر اکسیژن مایع، چاشنی‌های انفجاری، چمدانی پر از میخ و دیگر وسایل ساخت بمب پیدا کردند.

ون لو همچنین افزود ابراهیم البکراوی، بمب گذار انتحاری در فرودگاه زاونتم بروکسل، وصیت‌نامه خود را درون سطل زباله انداخته بود.

به گفته این مقام بلژیکی، در این وصیت‌نامه که از روی ناامیدی نوشته شده آمده است: «نمی‌دانم چه کار کنم... همه جا تحت تعقیب هستم... دیگر (هیچ جا) امن نیست... نمی‌خواهم سرانجامم به زندان و در کنار او ختم شود.»

گمان می‌رود اظهارات البکراوی در این وصیت‌نامه به دستگیر شدن صلاح عبداسلام، مظنون حملات تروریستی پاریس، اشاره داشته باشد. عبدالسلام 28 اسفند در عملیاتی در جنوب بروکسل بازداشت شد.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای پلیس شامگاه سه شنبه نیز کامپیوتری را که برای نوشتن این وصیت‌نامه مورد استفاده قرار گرفته بود، به همراه یک پرچم داعش، یک بمب عمل نکرده و ابزار ساخت بمب در یک سطل زباله پیدا کردند.

دادستان فدرال بلژیک ادامه داد: «نفر سوم همچنان متواری است. او چمدان خود را که حاوی بزرگترین بمب بود رها کرد که این بمب بعدا منفجر شد... هویت او هنوز مشخص نیست و کماکان تحت تعقیب است.»

بنا بر اعلام دادستانی، در این حملات تروریستی بیش از 30 نفر کشته و 270 نفر زخمی شدند.

در همین حال، دیدیه ریندرز، وزیر خارجه بلژیک، گفت اتباع 40 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، کلمبیا، پرتغال، مراکش و پرو در این حملات کشته یا زخمی شدند.


منبع: پرس تی وی

۱۳۹۵/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...