نسخه چاپی

تجار پاكستانی با ارز «یورو» با ایران تجارت می‌كنند

بانك مركزی پاكستان اعلام كرده است كه تجار و بازرگانان این كشور برای گشایش اعتبارنامه (ال.سی) و انجام فعالیت‌های تجاری با ایران، از ارز یورو استفاده خواهند كرد.

به گزارش نما، مسئولان بانک مرکزی پاکستان در جلسه ای که اخیرا با وزارت بازرگانی این کشور داشتند، اعلام کردند که به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها درخصوص دلار آمریکا، تجار پاکستانی برای انجام واردات از ایران، ارز یورو را مبنای گشایش اعبتارنامه‌های بانکی قرار خواهند داد تا انجام تراکنش‌های بانکی بدون هیچ مشکلی انجام شود.

بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده است که در جریان سفر روز آتی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و هیات عالی اقتصادی و تجاری همراه وی به پاکستان، موضوع گشایش اعتبارنامه برمبنای یورو مطرح خواهد شد و می توان در آینده نزدیک شاهد انجام فعالیت‌های تجاری گسترده میان دو کشور با استفاده از ارز یورو بود.

بانک مرکزی پاکستان یک ماه پیش رسما به تمام بانک‌های این کشور ابلاغ کرد که محدودیتی برای همکاری با ایران و بانک‌های این کشور وجود ندارد.

اشرف محمود واترا رئیس بانک مرکزی پاکستان نیز هفته گذشته اعلام کرد که چنانچه بانک‌های ایرانی تمایل به ایجاد شعبه در پاکستان داشته باشند، هیچ مشکلی از سوی پاکستان وجود ندارد و این کشور به گرمی از حضور بانک‌های ایرانی استقابل می کند.

منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...