نسخه چاپی

وزیر ارشاد: سكوت در برابر جنگ نرم دشمن حرام است

عکس خبري -وزير ارشاد: سكوت در برابر جنگ نرم دشمن حرام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سكوت در برابر جنگ نرم دشمن حرام است و باید در مقابل آن، برنامه‌گسترده، منسجم و پر محتوایی در زمینه‌های قرآنی و دینی داشته باشیم و این فعالیت ها را به طور مستمر ادامه دهیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' شامگاه جمعه در آیین اختتامیه طرح فراگیر 'قرآن كتاب زندگی' رادیو قرآن كه در نمایشگاه بین المللی قرآن كریم برگزار شد، اظهار داشت: شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در راستای جنگ نرم دشمن در صدد اشاعه فرهنگ غرب در میان مردم هستند.

وی با تاكید بر اینكه نباید نگاه ساده انگارانه و سرگرم‌كننده به برنامه های این شبكه ها داشت، افزود: شبكه‌های غربی بدون آنكه مخاطب متوجه شود، ذهن او را به سمت مقاصد خود سوق می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: مخاطبان این شبكه‌ها به صورت ناخودآگاه و به تدریج به سمت افكار و عقاید غربی متمایل و از فرهنگ اسلامی دور می‌شوند.

حسینی با تاكید بر اینكه هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنری باید هنر خود را برای توسعه فرهنگ قرآنی به كار گیرند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت جدی از موسسات و نمایشگاه‌های قرآنی دارد.

وی با اشاره به برگزاری طرح فراگیر قرآن كتاب زندگی با محوریت سوره انسان اظهار داشت: این سوره بسیار ارزشمند است و می‌توان از این سوره درس‌های بسیاری برای زندگی گرفت.


** 'قرآن كتاب اخلاق' عنوان مسابقه سال آینده

'محمد صوفی' معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم قرآن را كتاب زیربنایی حكومت جمهوری اسلامی دانست و گفت: معاونت صدا برای ادامه دین به این كتاب آسمانی برنامه‌ها و فعالیت های بسیاری داشته است تا در كنار قرآئت و تلاوت قرآن كریم، فهم و تدبر در آیات قرآنی نیز بوجود آید.

وی رادیو قرآن را هدیه جمهوری اسلامی به مردم متدین ایران دانست و اظهار داشت: بیش از 20 سال از فعالیت رادیو قرآن می‌گذرد و این شبكه در چند سال گذشته فعالیت زیادی برای ترویج و تبیین معارف قرآنی، پخش انواع ترتیل، پاسخگویی به سوالات قرآنی مردم و انعكاس عملكرد نهادهای و نمایشگاه های قرآنی داشته است.

صوفی با اشاره به برگزاری مسابقه سالانه محتوایی با محوریت سوره‌های قرآن كریم اظهار داشت: این مسابقات از سال 1379 آغاز شد و به دلیل استقبال مخاطبان تا به امروز ادامه یافته است كه امسال با نام قرآن كتاب زندگی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ارایه شاخص های سبك زندگی قرآنی عنوان كرد و گفت: تاكنون 13 دوره این مسابقات برگزار شده است و سال آینده نیز با عنوان ' قرآن كتاب اخلاق' با محوریت یكی از سوره هایی كه بیشتر به مفاهیم اخلاقی پرداخته است، برگزار می‌شود.

صوفی راه‌اندازی رادیو تلاوت و همكاری دیگر شبكه های رادیویی در پخش مستمر قرآن كریم را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت صدا در ماه رمضان امسال دانست كه رادیو تلاوت با فركانس 'اف ام 5/101 ' قابل دریافت است.


**قرآن بهترین كتاب برای ارایه سبك و شیوه زندگی است

'محمد حسین محمدزاده' مدیر شبكه رادیویی قرآن نیز در این مراسم با تاكید بر اینكه قرآن بهترین كتاب برای ارایه سبك و شیوه زندگی است، گفت: شبكه رادیویی قرآن از سال 79 با رویكرد مخاطب عام در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت خود را هدفمند كرده است.

وی افزود: امسال این شبكه رادیویی با همكاری برخی از شبكه‌های رادیویی و رسانه‌های قرآنی سوره مباركه انسان را مورد توه قرار داد.

محمدزاده خاطر نشان كرد: در این طرح 50 شاخص از سبك زندگی توسط كارشناسان قرآنی از سوره انسان استخراج و به مسابقه گذاشته شد.

به گفته وی، اجرای این طرح فرآگیر قرآنی از ابتدای تابستان امسال تا اواسط ماه رمضان برگزار شد و توانست بالغ به سه میلیون و 200 هزار مخاطب را با خود همراه كند.

در حاشیه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون صدا و مدیر رادیو قرآن از لوح فشرده 'ستارگان تلاوت ایرانی' رونمایی كردند.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...