نسخه چاپی

طرح انتقال پایتخت قابل اجرا نیست

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه طرح انتقال پایتخت به دلیل نبود زیرساخت های لازم قابلیت اجرایی شدن نخواهد یافت، افزود: مشكلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیك و كافی نبودن امكانات سبب شده تا ساماندهی وضعیت پایتخت مطالبه اصلی شهروندان استان باشد.

به گزارش نما، سیدرضا هاشمی با اشاره به فرصت ها و چالش های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: طرح امکان سنجی و ساماندهی انتقال پایتخت در شورای عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد، اما شواهد حاکی از عدم امکان پذیری این ایده است.

به گفته این مقام مسئول، نتیجه مطالعات نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.

هاشمی ادامه داد: نمایندگان دولت و صاحبنظران حاضر در جلسه تصمیم گیری اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلات استان تهران و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در پایتخت ساکن شدند، امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران، مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت، اینک به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است که باید حل شوند.

نشست ساماندهی به طرح جامع شهر تهران، اسفندماه 1394 در شورای عالی معماری و شهرسازی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با دو دستور جلسه مطالعه طرح جامع ساماندهی شهر تهران و ارائه گزارشی از وضعیت پیش بینی گرم شدن زمین در آینده نزدیک و تاثیر آن بر پهنه های سکونتگاهی ایران برگزار شد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...