نسخه چاپی

دولت اوباما از ایران به اتهام حمله اینترنتی شكایت می‌كند

منابع آگاه در وزارت دادگستری آمریكا گفته اند كه شكایت رسمی دولت اوباما از چند ایرانی و البته دولت ایران به اتهام حمله اینترنتی سال‌های گذشته، امروز به جریان می‌افتد.

به گزارش نما، تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است و به مانعی در برابر اجرای برجام بدل شده؛ حالا آمریکایی‌ها از دعوای حقوقی جدید واشنگتن علیه تهران خبر می‌دهند که می‌تواند تحریم‌های جدیدتری به بار آورد.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه گفته‌اند که انتظار می‌رود دولت آمریکا امروز علیه چند شهروند ایرانی و البته دولت ایران به دلیل حملات هکری سال‌های 2012 . 2013 به بانک‌های این کشور و یک سد در نیویورک شکایت کند.

منابع آگاه گفته‌اند که وزارت دادگستری این کشور، دادخواستی علیه 6 ایرانی آماده کرده است؛ این ماجرا ادامه پرونده سال 2014 است که در آن ارتش چین به تابعیت از یک دولت خارجی و خرابکاری اینترنتی در آمریکا محکوم شده بود.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که در این پرونده به ارتباط مستقیم هکرها با «دولت ایران» اشاره خواهد شد؛ آمریکایی‌ها می‌گویند که از بیم حملات تلافی‌جویانه بیشتر هکرها، نام بانک‌های مورد حمله را فاش نخواند کرد.

بر اساس راهبرد نبرد سایبری سال 22015 ناتو، حملات سایبری ماند حملات نظامی واقعی دیده و با آن برخورد می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...