نسخه چاپی

رهبران اپوزیسیون به دنبال بركناری رییس‌جمهوری قرقیزستان

سرویس امنیتی قرقیزستان اعلام كرد كه بر اساس اطلاعات به دست آمده از شنود مكالمات تلفنی، چندین سیاستمدار اپوزیسیون این كشور قصد داشته‌اند تا با ترتیب دادن شورش‌های گسترده المازبیك آتامبایف، رییس جمهوری قرقیزستان را بركنار كنند.

به گزارش نمابه نقل از خبرگزاری رویترز، در پی اعتراضات خشونت بار در این کشور تاکنون چهار رییس‌جمهور اخیر قرقیزستان از قدرت برکنار شده‌اند. اصغر آقایف در سال 2005 و قربان بیگ باقی‌یف در سال 2010.

مثلث نوشت: منابع محلی در نسخه‌های ویرایش نشده نوارهای صوتی نام این سیاست‌مداران را اعلام کرده‌اند. اما تاکنون نام آن‌ها را به صورت رسمی اعلام نشده است.

مقام‌های قرقیزستان ممکن است هر گونه تجمع مخالفان را در شهر اوش در روز پنج‌شنبه ممنوع کنند. رهبران اپوزیسیون نیز احتمالا اقدام به لغو تجمع‌ها خواهند کرد.

هیات امنیتی قرقیزستان در ویدئویی اعلام کرد: صحت مکالمات صوتی ضبط شده که بر روی اینترنت منتشر شده مورد تایید کمیته امنیتی ملی دولتی است.

این کمیته گفته که شنود مکالمات تلفنی بخشی از تحقیقات کیفری و بر اساس حکم دادگاه انجام شده است. این کمیته اعلام کرد که این تحقیقات ادامه می‌یابد.

قرقیزستان که پایگاه هوایی نظامی روسیه در آن قرار دارد،‌ در پی رکود در روسیه دچار آسیب شده و این امر به نارضایتی‌های عمومی دامن زده است.

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...