نسخه چاپی

ارتش سوریه به دروازه‌های شهر تاریخی "تدمر" رسید

نیروهای ارتش سوریه پیشروی استراتژیك مهمی در اطراف تدمر به دست آورده و به محلات غربی این شهر نزدیك شده‌اند.

به گزارش نما، نیمه‌های شب گذشته درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در اطراف شهر تدمر به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه پیشروی استراتژیک مهمی در اطراف تدمر به دست آورده و به محلات غربی این شهر نزدیک شدند. همچنین هتل "المریدیان" در اطراف تدمر به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد.

ارتش سوریه به دروازه‌های شهر تاریخی
یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه بعد از به کنترل در آوردن مثلث تدمر هم اکنون در فاصله 800 متری شهر تدمر از سمت جنوب غربی این شهر قرار دارد.

وی افزود: ارتش سوریه با آزادسازی المثلث، موفق شده است، یکی از راههای امدادرسانی به داعش از مناطق جنوب غربی به تدمر را قطع کند.

ارتش سوریه همچنین با به کنترل در آوردن کوه "الرمیلی" از سمت شمال غرب، تپه های السود و برخی از تپه‌های جبل الحزم از سمت غرب و کوه جبیل از سمت جنوب، حلقه محاصره داعشی ها را از سه سمت شهرک القریتین، تنگ تر کرد.

تدمر از لحاظ نظامی آزاد و در تیررس ارتش سوریه است

یک کارشناس سوری گفت که شهر تدمر از لحاظ نظامی به دست ارتش سوریه افتاده است، زیرا رشته کوههای الهیال که اخیرا به کنترل ارتش سوریه در آمده است بر کل شهر تدمر از سمت غرب و جنوب غرب، مُشرف است.

به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، بعد از اینکه ارتش سوریه، کوههای "القصور" در محور غربی تدمر را به کنترل خود در آورده و از سمت جنوب کاملا مشرف بر شهر تدمر شد، آتش سلاح‌های آن برای اولین بار از 10 ماه قبل تاکنون یعنی از زمان اشغال تدمر به دست داعش، به عمق این شهر رسید.

ارتش سوریه همچنین موفق شد اتاق عملیات فرماندهی و اصلی تروریست‌ها در "قصر موزه" را که کاخی مشهور در غرب تدمر است، هدف قرار دهد.

بعد از آزادسازی رشته کوههای استراتژیک "الهیال"، آزادسازی مثلث تدمر و آزادسازی تپه‌ها در منطقه القصور غربی به دست ارتش سوریه می توان گفت که ارتش سوریه، کاملا مشرف بر اطراف شهر تدمر شده است.

یک کارشناس در زمینه امور میدانی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت که شهر تدمر از لحاظ نظامی به دست ارتش سوریه افتاده است، زیرا رشته کوههای الهیال که اخیرا به کنترل ارتش سوریه در آمده است بر کل شهر تدمر از سمت غرب و جنوب غرب، مشرف است.

وی افزود: تانکهای پیشرفته ای که ارتش سوریه در اختیار دارد، از نوع "ت 72" و "ت 90" است که برد آن به 6 کیلومتر می رسد و این در حالی است که فاصله بین این تانکها و شهر تدمر کمتر از سه یا چهار کیلومتر است.

کنترل ارتش سوریه بر مثلث تدمر موجب شد که ارتش سوریه بتواند راههای امدادرسانی به داعش بین تدمر و القریتین را مسدود کند و در نتیجه این فرصت برای ارتش ایجاد شد که عمق شهرک القریتین را درتیررس خود قرار دهد.

القریتین در جنوب غرب تدمر قرار دارد که از همه سمتها به جز یک گذرگاه به سمت البادیه که برای عناصر داعش باقی مانده، به محاصره ارتش سوریه در آمده است. این گذرگاهی هم که برای داعشی ها باقی مانده است در یک منطقه صحرایی باز است که جنگنده های روسیه و سوریه دائما در حال رصد هستند و همه تحرکات عناصر داعش در منطقه را زیر نظر دارند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش سوریه عملیات نظامی خود در تدمر را با پشتیبانی هوایی جنگنده های مشترک روسیه و سوریه انجام می دهد و این جنگنده ها روزانه به طور میانگین 30 حمله هوایی برای پشتیبانی از پیشروی نیروهای ارتش انجام می دهند.

اهمیت تدمر در این است که در مرکز البادیه قرار داد و با توجه به اینکه این شهر، نمادی تاریخی است از ارزش معنوی زیادی برای مردم سوریه برخوردار است. همچنین تدمر از ناحیه استراتژیک، نقطه اتکای اصلی برای ورود ارتش سوریه به دیرالزور است.

و خبر دیگر اینکه جنگنده های سوریه ستونهایی از خودروهای تروریستهای داعشی در روستاهای أبو حبیلات، العقیربات، عکش، القسطل الوسطانی، جب الریان، جروح، الروضه، رسم العوابد، أم جب و رسم التینه در حومه حماه در شمال غرب این کشور را منهدم کردند.

منابع محلی در شهرک محاصره الفوعه در حومه ادلب گفت که گروههای تکفیری مواضع کمیته های مردمی در مرزهای دو شهرک الفوعه و کفریا را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یک تک تیرانداز عضو گروههای تروریستی در محور "بنش" یکی از عناصر کمیته های مردمی را حین انجام مأموریت به شهادت رساند.

همچنین دو غیر نظامی دیگر نیز به ضرب گلوله تک تیراندازان گروههای تروریستی در الفوعه به شهادت رسیدند و سه نفر نیز زخمی شدند.

و خبر دیگر اینکه گروه تروریستی جیش الاسلام در صفحه خود بر روی فیسبوک اعلام کرد که 40 تروریست داعشی را در حین جنگ برای بازپس گیری شهرک المزیریب در حومه غربی درعا، به اسارت گرفته است.

مرکز آشتی روسیه در حمیمیم در حومه لاذقیه اعلام کرد که روز گذشته نشستی بین نمایندگان روسیه در مرکز آشتی و وزارت کشور در امور آشتی ملی برگزار شد که طی این نشست، نحوه کمک رسانی به ساکنان حومه دمشق بررسی شد و قرار است کاروانهایی برای کمک رسانی به ساکنان منطقه "ببیلا" در جنوب دمشق ارسال شود.

این مرکز همچنین اعلام کرد: تعداد شهرکهایی که به آتش بس با دولت سوریه پیوسته اند به 51 مورد می‌رسد. همچنین تاکنون 43 گروه مسلح شروط آتش بس و اجرای آن را پذیرفته اند.

مرکز حمیمیم اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته 5 مورد نقض آتش بس در دو حومه لاذقیه و حمص به ثبت رسیده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...